יוסי ורדי
יוסי ורדיחזקי עזרא

כמידי שנה לקראת פורים, סניפי תנועות הנוער ברחבי הארץ מקיימים שוקי פורים המהווה הפנינג לכלל החניכים ותושבי האזור. בסניפים רבים נהוג לבקש את הפרסים המחולקים בהפנינג מחנויות ברחבי העיר מנהג המכונה "שנור".

לאחר דיונים שהתנהלו בנושא בצמרת תנועת הנוער אריאל בשנים האחרונות, יצאו אשתקד בהנהלת התנועה בקריאה לחניכים 'לא לשנורר' ודרשו מהצוותים בסניפים לקנות את הפרסים באמצעות תכנון תקציבי נכון של שוק הפורים הסניפי.

השנה לקראת פורים, יצאה שוב ההנהלה בקריאה ברורה וחדה "לא לשנורר".

"אם יוצרים תקציב לשוק הפורים ומתכננים את האירוע, אין שום סיבה שלא יהיה ניתן לקנות את הפרסים מההכנסות של דוכני האוכל או כרטיסי ההגרלה על הפרס הגדול", מסבירים בהנהלת התנועה. "השנורר אינה פעולה חינוכית. ההשפעה על הילדים היא לעתים הרסנית, שכן היא מפתחת אצל השנורר את תרבות ה'מגיע לי'. בנוסף, לעיתים אף נגרם חילול שם שמיים, לא דרכנו בקיבוץ נדבות".

ראש תחום בנים ב"אריאל", דביר עמיאור, אומר "השנורר הנה תופעה פסולה. בה אנו מרגילים את חניכינו לקבץ נדבות, עלינו לחנך לאחריות ובמרה הנ"ל גם תקציבית הרואה את הנולד, מתכננת יוזמת ופועלת בהתאם. בדיונים ובשיחות עם מחלקת ההדרכה של תנועת אריאל הונחו הקומונרים, הקומונריות וצוותי ההדרכה בסניפים להימנע לחלוטין מאסיפת כסף. בקשת עזרה בצעצועים לשוק פורים תתאפשר רק במידה שהרווחים יועברו לארגוני חסד. והדבר יובהר לסוחרים שיתרמו את הצעצועים".

מזכ"ל התנועה, יוסי ורדי, אמר כי "אני קורא לשאר תנועות הנוער להצטרף לקריאתנו לתקן מנהג מעוות. תפקידי תנועת הנוער הם בראש ובראשונה לחנך ועלינו לחנך לעצמאות ולא לקבצנות".