יצהר, השבוע
יצהר, השבועצילום: פלאש 90

רבים מאזרחי ישראל לא מכירים את הישוב יצהר מבפנים, על אנשיו האידיאליסטים ומלאי אהבת חינם. הישוב נמצא בימים אלו בתנופת קליטה וזה המקום והזמן לספר על יתרונותיו.

בחודש האחרון התוודע הציבור הישראלי לישוב יצהר מזווית שונה ומיוחדת במינה: שבעה מתושבי היישוב תרמו - תחילה באופן אנונימי - בזה אחר זה כליה לאנשים זרים לחלוטין והצילו את חייהם.

שרשרת התרומות המרתקת החלה לפני כשנה. אברהם שפירא (32) שמע על אישה הזקוקה לתרומת כליה. הוא חש הזדהות עמוקה אך את ההחלטה על התרומה קיבל כשנחשף שוב לסיפורם הטרגי של הזקוקים לכליה. 
הפעם הוא שמע על גבר בן 50 הזקוק לכך נואשות.

כמו במקרה, כנגד שבע הכליות שנתרמו, החלו בימים אלו ביצהר בשיווק שבעה בתים צמודי קרקע לציבור הרחב.

אחרי שתים עשרה דירות ש"נחטפו" בשכונת שלהבת ובמקביל למעשי החסד של התושבים, יצהר נערכת לקבל בברכה את שבע המשפחות החדשות שיקבעו את ביתן בפרויקט החדש. 

הראל באסל, איש השיווק של הפרויקט המבוקש סקר בפנינו את הלך הרוח בישוב, את התקדמות הפרויקט וגם מיתוס אחד שהוא חייב לנפץ. 
"אתה חייב להבין", פותח הראל,  "כמו בכל מקום בארץ ובטח ביצהר על מאפיינה הייחודיים, כשמסתיים שיווק של שכונה, המחירים באזור עולים משמעותית. מה שקורה פה הפעם הוא חסר תקדים.

''עוד לא העלינו את הקמפיין לפרויקט החדש וכבר נמכרו שלושה בתים. הסוד שלנו - והוא גם היתרון הבולט - הוא שאנחנו שומרים על מחירים אטרקטיביים גם לאחר שסיימנו ליישב שכונה חדשה".

הביקוש ליצהר מפתיע גם אותנו והראל משתף באנקדוטה מעניינת, "כשהתחלנו לחשוב על אסטרטגיית השיווק שלנו נתקלנו באתגר מעניין. מספר לא מבוטל של דירות יד שנייה הוצעו לציבור הרחב והייתה העדפה ברורה לרכוש אותן מכיוון שהן היו במרכז הישוב . כיום כשכל דירות היד שנייה נמכרו, נותרנו רק אנחנו וזו עוד סיבה כיצד נמכרו שלוש דירות בטרם עלה הקמפיין. יש לנו סך הכל ארבע דירות למכור ועם ההתעניינות הרבה שאנו זוכים לה, הן כנראה ימכרו מהר מהצפוי".

מה מיוחד בבתים שאתם מציעים?

"חצי דונם אדמה, ארבעה חדרים, מפרט טכני מצוין, קבלן מעולה, נוף לכל ארץ ישראל - יש יותר טוב מזה? הבתים המוצעים למכירה הם צמודי קרקע, חד משפחתיים בפחות מתשע מאות אלף ש"ח. אם תבחן את האזור בפרט ואת יהודה ושומרון בכלל תמצא אפס הצעות כאלו".

האמת חייבת להיכתב אומר הראל יצהר הוא ישוב שמפולח לאוכלוסייה מוגדרת מאוד ואנשים יודעים בדיוק מה הם מקבלים. זוג או משפחה שמחפשים אופי תורני קהילתי וחוששים מהבלתי נודע יכולים להיות רגועים כשהם רוכשים דירה בישוב כמו יצהר.