תקציב מיוחד לשימור מורשת רבי שלום שבזי

סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ נורית קורן, קיימה היום (שלישי) את יום המיוחד לציון מורשת רבי שלום שבזי, אותו יזמה והובילה במספר אירועים מרכזיים בכנסת.

היום המיוחד החל בדיון בוועדת החינוך והתרבות של הכנסת, בו השתתפו רבנים בני העדה התימנית, אנשי רוח, חינוך ותרבות, זמרים ומשוררים. הדיון עסק בהכללת מורשת רבי שלום שבזי בתוכנית הלימודים בבתי הספר ובספרי הלימוד
וההיסטוריה.

הדיון בוועדת החינוך המשיך למליאת הכנסת, במהלכו הציגו חברי הכנסת נורית קורן, איתן כבל ויגאל גואטה הצעות לסדר בנושא מורשת יהדות תימן ומורשתו של רבי שלום שבזי. את הדיון סיכמה שרת התרבות, ח"כ מירי רגב.

לדברי  קורן, "רבי שלום שבזי וההתייחסות אליו הן כאבן בוחן להתייחסותה של החברה הישראלית אל המורשת של כל הקבוצות החברתיות במדינה. אני שמחה לספר כי היום סוכמה יחד עם משרד האוצר ומשרד התרבות בראשותה של השרה מירי רגב, העברה תקציבית למען שימור מורשת רבי שלום שבזי אשר תתחזק ותקודם במסגרות חיזוק מורשות יהדות ישראל. אני מתכוונת להמשיך ולעסוק בקידום נושא חשוב זה בכל התפקידים אותם אני ממלאת".

שרת התרבות, ח"כ מירי רגב, הוסיפה "ציינו היום בכנסת את יום המורשת לרב שלום שבזי. אני מחוייבת לפעול למען הנצחת התרבות התוססת של יהדות תימן, מנהיגיה ומעצבי רוחה. כמו שיש מקום בתוכניות הלימודים ובשטרות החדשים ליוצרים כמו לאה גולדברג, אלתרמן וטשרניחובסקי – יש גם מקום לדמויות מופת כמו הרב שלום שבזי. אני מתכוונת לפעול בכל הדרכים כדי להעניק לו ולרבים אחרים מיוצאי עדות המזרח את החשיפה הראויה להם. זוהי התגלמות המאבק שלי למען צדק תרבותי".