ההסתה נגד ישראל בטלוויזיה הפלסטינית שוברת שיאים בחודשים האחרונים. בגל הטרור הנוכחי מחבלים רבים יצאו לפעולה לאחר שראו את שידורי ההסתה שקוראים במפורש לרצוח יהודים.

כך לדוגמא, המחבל שרצח את דפנה מאיר הי"ד בעתניאל סיפר בחקירה כי יצא לרצוח יהודים לאחר שצפה בשידורי ההסתה בטלוויזיה הפלסטינית.

בארגון "שורת הדין", העוסק בפעילות משפטית מול גורמי הטרור בעולם, עמלים בשבועות האחרונים על הגשת תביעה נגד ראשי השידור הפלסטיני, ריאד אל חסן ואחמד עסף.

המטרה: לגייס אלפי תובעים בעולם

ב''שורת הדין'' מתכוונים להגיש את התביעה לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג לאחר גיוס החותמים על התביעה. ‏בארגון מציינים כי לתביעה כזו יש כבר תקדים: ראשי הטלוויזיה והרדיו ברואנדה הועמדו לדין בגין פשעי מלחמה עקב הסתה לרצח במלחמת האזרחים שהתרחשה שם. הם קיבלו מאסרי עולם של עד 30 שנות מאסר. 

בינתיים, לצורך גיוס התובעים, יצאו ב"שורת הדין" בקמפיין ובו סרט שיעורר רעש בעולם. בסרט ישנה הדמיה של מפורסמי טלוויזיה בארצות הברית שקוראים לכאורה "להרוג מוסלמים" תחת האמירה "בטלוויזיה האמריקאית לעולם לא יקראו להרוג מוסלמים – אבל בטלוויזיה הפלסטינית קוראים לרצוח יהודים כל יום".

ניצנה דרשן לייטנר, מנכל"ית "שורת הדין" אמרה כי "הטרור הנוכחי הוא לא טרור יחידים – הוא טרור טלוויזיוני מובהק. כאשר טלוויזיה ממוסדת עושה שטיפת מוח לצופים שצריך לרצוח יהודים – הם יוצאים ומבצעים זאת. פעם היינו עוצרים מסיתים במסגדים – היום פשוט צריך לעצור את ראשי השידור הפלסטיני.

''זוהי לא דיעה, זוהי עובדה שמוכחת בעדויות של הרוצחים עצמם. אני קוראת לכל מי שרוצה לעצור את הטרור, בישראל ובעולם כולו, להצטרף לתביעה. אם לא נעשה זאת, הרצח הבא הוא רק עניין של זמן, ולא רק בישראל", הוסיפה.