הגליל התחתון
הגליל התחתוןצילום: Gili Yaari / Flash90.

חובבי השטח כבר יודעים שאין הרבה חוויות דומות ללינה בחוץ - כזו המאפשרת להרגיש ולשמוע את הטבע, ללא מחיצות ובלי יותר מדי פינוקים. פעמים רבות – אולי רבות מדי - השינה במלון או בצימר מפנק גורמת לנו להיות מנוכרים ליופי האמיתי של הטבע ומטשטשים את העושר שהוא מציע לנו. נראה כי בשנים האחרונות מתחוללת פריחה של ממש בתחום שרותי הקמפינג ברחבי ישראל. יזמים וגופים ממשלתיים נרתמו לנושא, חניונים חדשים נפתחו, ורבים מאלה שהיו קיימים כאן שנים עברו "מתיחת פנים" ושדרוג.

למרות הפריחה בתחום, עדיין יש שונות גדולה בין החניונים, ונראה כי התחום נעדר סטנדרטים אחידים בהיבטים רבים. זו הסיבה שמומלץ מאוד לחקור ולבדוק לפני הירידה לשטח לגבי האתר שאתם מכוונים אליו. לפני שתצאו לדרך, אל תתביישו להרים טלפון לאתר ולשאול לגבי שעות הפתיחה ומידת הזמינות של השירותים השונים. אז לכבוד השמש שזורחת אספנו עבורכם כמה חניוני קמפינג שכדאי להכיר.

חשוב לזכור שגם אם אין לכם את הרכב האידיאלי לנסיעת שטח ולהעמסת ציוד – אל תאמרו נואש. השכרת רכב זה הפתרון המושלם בשבילכם. היכנסו לאחד מעשרות הסניפי השכרת הרכב הפזורים ברחבי הארץ, תבחרו רכב וצאו לטייל!

חורשת טל, הגליל העליון

החניון נמצא בשטחי הגן הלאומי, והוא אחד האתרים הוותיקים בישראל. אזור הקמפינג הוא בעצם חורשת אלונים דלילה עם דשא, שאת שיטחה בן 700 הדונמים חורצים יובלים קטנטנים ומלאכותיים של נחל דן.

רחש המים המפכים הוא מוסיקת-לילה נהדרת להירדם לצליליה בסופו של יום שטח מפרך. האתר מציע גם לינה בבונגלוס ובחדרי ארוח למפונקים, אך מספרם נמוך וכך גם הזמינות – לכן מומלץ להזמין אותם זמן רב מראש, ודאי בעונות השיא.

בחניון יש מקלחות, פינות פיקניק רבות, מזנון ושרותי הצלה באגם השחייה.

נ"צ: הכניסה לגן הלאומי היא מכביש 99, בסמוך לקיבוץ הגושרים.

בשטח: באזור תוכלו למצוא אתרי טיול רבים בשמורת הבניאס, מבצר קלעת נמרוד, האנדרטה לחללי אסון המסוקים, ועוד.

אגם מונפורט, מעלות

החניון נמצא על גדת האגם המלאכותי למרגלות המורדות הדרום-מזרחיים של מעלות-תרשיחא. אפשר להקים אוהל עצמאי או לישון באוהלים קבוצתיים. בנוסף, יש כאן מבני מקלחות ושרותים ופינת בישול פתוחה רחבת-ידיים.

נ"צ: הגישה לאגם מונפורט היא מכביש 89, בסמוך לצומת חוסן.

בשטח: באגם מונפורט תמצאו מגוון אטרקציות, בהן החלקה על קרח. האזור משופע במסלולי הליכה גליליים מרתקים באזור פקיעין ומצפה חורשים.

דרך העץ, הגליל התחתון

מתחם הקמפינג בשדמות דבורה ממוקם כמעט בצלו של הר תבור. אזור הקמפינג כאן הוא מדשאות רחבות בלב חורשת עצי פאולוניה. תוכלו למצוא כאן שרותים ומקלחות, פינות מנגל רבות, תאורה מרכזית, נקודות להטענת טלפונים, ופינות בישול ושטיפת כלים.

נ"צ: הגישה לאתר היא מכביש 767 היוצא מכפר תבור לכיוון שדמות דבורה.

בשטח: האתר מציע שלל פעילויות ואטרקציות שבמרכזן עצי הפאולוניה, ולא הרחק מכאן מגוון מסלולים בנחל תבור, הר תבור, ועוד.

חניון הבשור, הנגב המערבי

בגן הלאומי אשכול מחכה לכם חניון הבשור, הכולל אזורים להקמת אוהלים ומספר ביתני לינה. מספרם של האחרונים לא רב, ולכן מומלץ להזמין אותם זמן רב מראש. ברחבי הפארק תמצאו מעיין ובריכות שכשוך, ובמתחם הקמפינג יש שרותים ומקלחות, מטבח שדה מצויד, מקרר ומקפיא, שולחנות פיקניק, ופינות להדלקת מדורות.

נ"צ: הכניסה לפארק מכביש 241, דרומית-מערבית לאופקים.

בשטח: דרך נוף הבשור, לצד מגוון מסלולי טיול רגליים ורכיבה על אופניים.

בריכות מים בנגב
בריכות מים בנגבד"ר חיים ברגר

כפר הנוקדים, בין ערד ומצדה

האתר הזה ממוקם בלב בקעת קנאים, ומציע לינה באוהלים קבוצתיים גדולים, שטחים להקמת אוהלים משלכם, או לינה בחדרים. לשרותכם יש כאן פינת בישול מאובזרת היטב עם מקרר, כיריים, ועוד.

כמו כן, יש כאן נקודות חשמל להטענת הסמארטפון, שולחנות פיקניק, ומבני שרותים ומקלחות ושירותים. גם פינת המנגל ואזורים להדלקת מדורות עומדים לרשותכם.

נ"צ: דרך כביש 3199 היוצא מערד ויורד לבקעת קנאים.

בשטח: מצדה ונחל צאלים.