בלקברי חוזרת לארץ. היצרנית הקנדית מציעה כעת בארץ את BlackBerry PRIV. המכשיר ישווק בארץ באופן בלעדי ברשת פרטנר.

כמו מכשירים אחרים של החברה גם ל-PRIV מקלדת QWERTY פיזית שמסתתרת מאחורי מסך ה-5.4 אינץ'. היא יוצאת בהחלקה מטה.

אבל, ה-PRIV הוא המכשיר הראשון של בלקברי שלא מבוסס על מערכת ההפעלה הקניינית של החברה. במקום זאת בחרה החברה לנטוש אותה וליישר קו עם השוק, ולבחור באנדרואיד 5.1.1 של גוגל. גם בסביבה מנסה החברה לשמור על היבט האבטחה הגבוה שמייחד אותה.

לדבריה בכל שכבה של המכשיר הוטמעו מפתחות אימות, החל מחומרה וכלה במערכת ההפעלה והאפליקציות, במטרה להבטיח שאינם מחבלים באבטחה. המעקב אחרי היבט האבטחה של המכשיר מבוצע בין השאר באמצעות אפליקציה בשם DTEK שמנטרת את הגישה של האפליקציות לממשקים והחיישנים השונים של המכשיר, ומעבירה דיווחים כשיש צורך בכך.

כמו שאר מכשירי החברה גם ה-PRIV מיועד בעיקר לשוק העסקי, ובלקברי שיבצה את כל היישומים העסקיים שלה כולל BBM, סביבת ההודעות המיידיות המאובטחת, וכן תמיכה מלאה בפתרונות המחשוב הארגוני שלה EMM, כולל תכונות אבטחת שיתוף משמחים ואבטחת שיחות קוליות.

המכשיר מבוסס על ה-Snapdragon 808 משושה הליבות של קוואלקום. המסך מציע רזולוציה יפה מאוד של 2K. מאחור יש מצלמת 18 מגה-פיקסלים עם מייצב תמונה אופטי, כשמקדימה המצלמה היא בעלת 2 מגה-פיקסלים בלבד. המכשיר מגיע עם 3 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה, 32 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון שניתן להרחבה בעוד 2 טרה-בייט לכל היותר באמצעות כרטיס MicroSD.

הוא תומך ב-LTE, ויש גם רכיב NFC אבל אין חיישן טביעות אצבע. הסוללה היא בנפח של 3,410mAh שאמורה לפי החברה להספיק לכ-22 שעות של שימוש משולב.

המכשיר מיובא לארץ על ידי אקסל טלקום, וכאמור, נמכר בינתיים רק בפרטנר. המחיר 4,299 ש"ח + מע"מ, או למעלה מ-5,000 ש"ח, מה שהופך אותו כטלפון היקר ביותר בארץ.