רחבת הכותל המערבי ירושלים
רחבת הכותל המערבי ירושליםצילום: מאיר סלע

פורום זקני רבני הציונות הדתית פרסם הערב (ראשון) הודעה חד משמעית בנוגע לחלוקת הכותל המערבי, ובה קריאה לממשלה לגבש מתווה חדש שיהיה מתואם עם הרבנות הראשית ומוסכם עליה.

"אנחנו מחזקים את ידי הרבנות הראשית וקוראים לראש הממשלה ולכל חברי הממשלה שלא לעשות דבר ברחבת הכותל המערבי, לכל אורכו המקיף את הר הבית מקום מקדשנו, אלא בתיאום מלא עם הרבנות הראשית לישראל", אמרו הרבנים.

בפורום זקני רבני הציונות הדתית חברים בין היתר הרב חיים דרוקמן, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב איסר קלונסקי והרב חיים שטיינר.

השר אריאל: הויכוח הוא על ההכרה ברפורמים

הבוקר סייר שר החקלאות אורי אריאל ברחבה הדרומית של הכותל המערבי, יחד עם מספר רבנים ובלווי המשנה לראש העיר ירושלים, דב קלמנוביץ'.

משתתפי הסיור ראו במקום את "ארון הקודש" שהציבה במקום התנועה המסורתית (קונסרבטיבית), וטענו כי הצבת הארון איננה מקובלת. "זה לא מקובל, ואני לא רוצה להשתמש במילים חריפות יותר", אמר השר אריאל. "יותר נכון ומתאים שהרבנות הראשית היא זו שתהיה אחראית על המקום מתוקף החוק".

השר אריאל הדגיש כי המטרה איננה לבטל את עצם קיומה של הרחבה החדשה, "יש פה את הבמה, יש רחבה, הדברים הפיזיים כבר נעשו, הויכוח הוא האם הממשלה מכירה או לא מכירה בתנועה הרפורמית כדבר יציג במדינת ישראל. הם מנסים דרך פה גם לנושא הנישואין, הכשרות ונושאים נוספים, אנחנו מתנגדים לכך, זו הפרה בוטה של הסטטוס קוו".

"ההסכם הזה נעשה בחשאי, לא בגלוי, לא איתי, לא עם הרבנים הראשיים, הביאו לנו חומר מוקדם שעה לפני שבת, לכן לא הגבנו כמו שצריך בישיבת הממשלה. תמיד אפשר לתקן ואנחנו פועלים לתקן. עד שזה לא נגמר זה לא נגמר". לקראת סיום דבריו הבטיח השר אריאל לפעול בנושא זה בשיתוף פעולה מלא עם הסיעות החרדיות.