כינוס שדולת ארץ ישראל

השדולה למען ארץ ישראל קיימה היום (שני) בכנסת כינוס מיוחד במחאה על הקפאת הבניה בעיר מעלה אדומים. חברי הכנסת החרדים והערבים נעדרו מהישיבה.

שר התיירות, יריב לוין, אמר בכינוס, "אין ספק שהגיע הזמן לחדש את הבניה במעלה אדומים. יש קונצנזוס מוחלט סביב זה. אנחנו לא מסתפקים כמובן רק בבניה שם, ואנו קוראים מפה לבניה שם ובהתיישבות בכל רחבי הארץ".

לדבריו, "הייתי שותף לניסיונות רבים בממשלה הקודמת לייצר את הקונצנזוס הזה, ואני שמח שדווקא עכשיו מצטרפים אלינו גם מי שהתנגד בפעם הקודמת.  אני קורא לכולם מכאן להצטרף, ובאחדות לפעול למען הבניה וההתיישבות בכל חלקי הארץ".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת השתתף אף הוא בכינוס ואמר, "נשאלת השאלה – כשמבקשים מאתנו 'להקפיא את הבניה' בירושלים והמטרופולין סביבה, במעלה אדומים או בכל פינה אחרת בארץ– לאיזו בניה הם מבקשים להקפיא? בניה רק של יהודים? רק של ערבים? האם מישהו בארה"ב או באנגליה היה מעלה על דעתו לדרוש הקפאה לערבים בלבד? או ליהודים בלבד? בירושלים הוועדה המקומית והוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מאשרות בנייה בכל רחבי העיר, ליהודים ולערבים כאחד ללא אפליה. כך צריך לאפשר גם אצל שכנתנו מעלה אדומים".

ברקת הוסיף, "בנוסף להתחדשות העירונית בירושלים, בנייה בשטחי 1E היא מדיניות נחוצה כבר בעתיד הקרוב על מנת לאפשר פיתוח כלכלי-אזורי לתושבי ירושלים והמטרופולין כולו ולחיבור הנחוץ בין מעלה אדומים לירושלים".

שר הרווחה חיים כץ אמר בכינוס, "עצם הכנס מראה כמה אנחנו במצוקה. יש לבנות את ארץ ישראל השלמה גם במעלה אדומים גם ביהודה וגם בשומרון ולא להגביל את האזרחים החרוצים שנשלחו לבנות את הארץ להתחיל לבנות ולא להתבייש אנחנו לא צריכים להוכיח לאף אחד שום דבר,  ואני לא מדבר רק על מעלה אדומים אלא על יהודה, בנימין ובכלל".

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, מתח ביקורת על ראש הממשלה, "אני מוכן להצטרף לממשלה בתנאי שנתניהו יאשר 1000 יחידות דיור. היום המחיר כבר עלה ל-2000, אם הוא מאשר בנייה של 2000 יחידות דיור במעלה אדומים-  אני נכנס ללא תנאים מקדימים לקואליציה. אך אין חשש, נתניהו לא יאשר אף לא יחידת דיור אחת".

"ביבי חזק בטלויזיה וחלש במציאות, חזק בדיבורים ובסיסמאות ואפס במעשים, וההקפאה במעלה האדומים זו התוצאה הישירה  של זה. וגם בפסגת זאב ובשכונות היהודיות האחרות בירושלים אין בנייה בכלל – אפס בניה", הוסיף.

סגן שר השיכון, ח"כ ז׳קי לוי, אמר כי יש הסכמה מקיר לקיר בנושא מעלה אדומים, "כשכל סיעות הבית מאוחדות עלינו לבוא עם ההסכמה הכוללת לראש הממשלה ולומר שמעלה אדומים היא עיר שחייב לבנות בה ולחזקה ככל הניתן. כשדעתנו איתנה ומאוחדת גם העולם יבין כי אנו מיישמים את זכותנו לחזק את הבנייה במדינת ישראל".

יו"ר השדולה, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר בכינוס "הקפאת הבנייה היא הרבה יותר מאירוע התיישבותי הנוגע לזכויותיהם של המתיישבים ביו"ש. ההקפאה היא אירוע בעל משמעות מדינית מרחיקת לכת, היא שוחקת את תודעת הזכות שלנו על חבלי מולדת ומניחה חלילה את המצע למדינת טרור עתידית בקירבנו. מעלה אדומים זוכה לקונצנזוס רחב מקצה לקצה בבית הזה והגיעו לכאן שרים וחברי כנסת רבים כדי להעביר את הקונצנזוס הזה מדיבורים למעשים כבר במושב הזה".

לפיד: להקפיא הבנייה מחוץ לגושים

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר בכינוס, "אם אני ראש הממשלה תוך שלושה שבועות אפשר לסגור עסקה שאומרת מקפיאים רשמית מחוץ לגושים - תמורת בנייה בתוך הגושים , גוש עציון, מעלה אדומים, אריאל".

לדבריו, "אנשי יצהר ותפוח הם היו צריכים להיות הראשונים שבאים ואומרים לממשלה אם בגללנו לא בונים במעלה אדומים אז אנחנו מוכנים לוותר מפני שממילא לא בונים אצלנו. כל דבר אחר הוא לא הגון כלפי תושבי מעלה אדומים".

ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) תקף את דבריו של לפיד, "עמדתו של הליכוד ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו שהודף יום יום שעה שעה את הלחץ הבינלאומי היא לבנות במעלה אדומים נקודה. אנו רוצים לבנות בכל ההתיישבות, בכל רחבי הארץ ואין זה משנה אם זה ביו"ש בבנימין או בבאר שבע, אנחנו רוצים לבנות בכל חלקי הארץ ולכן כל הטענות נגדנו הן לא נכונות".

"נכון, שמשנכנס אדר מרבים בשמחה, חג הפורים מתקרב אבל התחפושת שבחר לעצמו יאיר לפיד לא אמינה. יאיר לפיד מנסה לקיים מערכות יחסים עם ליברמן, הוא התחפש לכבוד פורים לאיש ימין אבל מצטער, זה לא אמין", הוסיף.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי השתתפה גם היא בכינוס, "חובתנו לבנות במעלה אדומים היא החובה כלפי ירושלים, ההתיישבות וארץ ישראל כולה. כשנוצר ואקום הוא מתמלא בגורמים אחרים כמו האיחוד האירופי שמנסים בבנייה בלתי חוקית לקבוע את גבולות ישראל. הממשלה מחויבת להמשיך בבנייה, לצד המאבק הערכי על חוקיות ההתנחלויות וזכותנו ליישב את ארצנו בכל מקום".

"כשהפלסטינים פונים להאג ולפעילות בינלאומית נגד מדינת ישראל עליהם לשלם את מחיר הסרבנות בכך שישראל לא תשהה את זכותה לבנות בכל מקום בזמן שהם עסוקים בדה לגיטימציה", הוסיפה.

אבי רואה: הקפאה שמתחילה בישובים מגיעה גם לערים

יו"ר מועצת יש"ע, אבי רואה, התייחס למספרם הרב של המשתתפים "ישנה חשיבות עליונה בהתכנסות הזו, שגם מהאופוזיציה וגם מהקואליציה נמצאים כאן. לדעתי, כשמדובר על נושא ארץ ישראל, אין מפלגות אין אופוזיציה ואין קואליציה".

לדבריו, "אנחנו התכנסנו כאן לדבר על הקפאת הבנייה במעלה אדומים, ב-E1 ובשכונות נוספות, אבל ההשלכות הן הרבה מעבר לזה. בהיעדר חזון - יפרע העם. ונראה שבעניין הזה של ארץ ישראל החזון לא מוליך את המנהיגים, לא מוביל אותם וחבל שכך וכשאין חזון ההתדרדרות מגיעה לכך שגם על מעלה אדומים מציבים סימן שאלה וזה חמור מאוד. ראינו את יאיר לפיד, חבר האופוזיציה שהתפתל האם הוא בעד לבנות במעלה אדומים או נגד ובאלו תנאים ובאיזו דרך".

"ההקפאה שמתחילה בישובים היהודים מגיעה גם לערים וגם לירושלים וההתמודדות בנושא ההתיישבות היא לא רק ביו"ש היא גם בנגב גם בגליל וגם ברמת הגולן, ואת זה צריך להגיד בקול. הסימפטומים נמצאים ביו"ש אבל זה מגיע לכל פינה במדינת ישראל", ציין רואה. "אני רוצה לסיים במילות השיר- התעוררי התעוררי ממשלת ישראל- חלפו, עברו 50 שנה מאז שחרור ירושלים וחבלי מולדת ביו"ש , מתי תהיה סוף לגלות".