האדמו"ר מסאטמר
האדמו"ר מסאטמרפלאש 90

זה חוזר על עצמו כריטואל קבוע: האדמו"ר מסאטמר הרב אהרן טייטלבוים שוב מבקר בארץ וכרגיל אינו חוסך שבטו מהמפלגות החרדיות, 'הפלג הירושלמי' של הרב אוירבאך, וכמובן מציבור המתנחלים.

תחילה חידד ביקורתו נגד צה"ל המבקש לגייס בחורי ישיבות. "יש חוב על מנהיגי ישראל בארץ ישראל לגלות דעתם מה זה הצבא ומה זה אומר ללכת לצבא. תודה לקב"ה, היהדות החרדית, שלא הולכת לבחירות, אין לה חלק בכל זה, גם לא בהפקרת נפשות ישראל לצבא.

בהמשך כיוון דבריו למחלוקת הפנים-ליטאית בין 'דגל התורה' בראשות הרב שטיינמן ל'פלג הירושלמי' בראשות הרב אוירבאך, ותקף את שני הפלגים.

"יש לנו טענות גדולות על ההסכם, עם כל זה לא נכנס ולא נתערב במחלוקות והנהגות בדגל התורה. לנו יש דרך אחרת, וזה לא מעניין אותנו מי מנהיג של דגל, אין לנו חלק במחלוקת, בסודם אל תבוא נפשי. אנחנו הולכים בדרך אבותינו, והם בדרך אחרת לגמרי. מתחברים לכנסת המינים, וזה יסוד המחלוקת. הן מקבלים נציג, הולכים כן לבחור, לא מקבלים נציג, לא הולכים לבחור. אלו לא שותפים בשבילנו. יש לנו דרך אחרת לגמרי", אמר ומתח ביקורת על אחיו האדמו"ר המחלק תמיכות כספיות לישיבות ה'פלג הירושלמי'.

בדבריו התייחס לגל הפיגועים וטען כי אסור "להתגרות באומות", כלשונו ותקף את המתיישבים. "יעזור ה', צריך שמירה גדולה בארץ ישראל, כל יום. כלל ישראל בכל העולם מצטער כשמתרחש אסון בישראל. כלל ישראל מתפלל על שלום ירושלים ועל שלום בני ישראל בכלל. מאוד כואב לנו כשיש קורבנות. יחד עם זאת, נאמר ברור נגד ההתגרות באומות, ונגד ההתנחלות למיניהם, שגורם צרות ושנאה לבני ישראל לא רק כאן, אלא בכל העולם".