שוטרים מזרח ירושלים טרור פיגוע
שוטרים מזרח ירושלים טרור פיגועצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההסתה בטלוויזיה הפלסטינית שוברת שיאים בחודשים האחרונים כשהיא מסיתה שוב ושוב לרצח יהודים ומהללת מחבלים.

בנוסף לכך, הקורבנות הישראלים נקראים בטלוויזיה הפלסטינית 'מתנחלים' גם אם מדובר בתושבי פתח תקווה ורעננה. בגל הטרור הנוכחי מחבלים רבים יצאו לפעולה לאחר שראו את שידורי ההסתה שקוראים במפורש להרוג יהודים.

בארגון "שורת הדין", העוסק בפעילות משפטית נגד גורמי הטרור בעולם, עובדים בשבועות האחרונים על הגשת תביעה נגד ראשי השידור הפלסטיני, ריאד אל חסן ואחמד עסף. המטרה היא לגייס אלפי תובעים בעולם נגד ראשי השידור הפלסטיני.

בארגון ''שורת הדין'' מתכוונים להגיש את התביעה בבית המשפט הבינלאומי הפלילי בהאג, לאחר גיוס החותמים על התביעה.

לתביעה כזו יש כבר תקדים: ראשי הטלוויזיה והרדיו ברואנדה הועמדו לדין בגין פשעי מלחמה עקב הסתה לרצח במלחמת האזרחים שהתרחשה שם. הם קיבלו מאסרי עולם של עד 30 שנות מאסר. 

ניצנה דרשן לייטנר, מנכל"ית ''שורת הדין'' אמרה כי "הטרור הנוכחי הוא לא טרור יחידים – הוא טרור טלויזיוני מובהק. כאשר טלויזיה ממוסדת עושה שטיפת מוח לצופים שצריך לרצוח יהודים – הם יוצאים ומבצעים זאת. פעם היינו עוצרים מסיתים במסגדים – היום פשוט צריך לעצור את ראשי השידור הפלסטיני.

''זוהי לא דעה, זוהי עובדה שמוכחת בעדויות של הרוצחים עצמם. אני קוראת לכל מי שרוצה לעצור את הטרור, בישראל ובעולם כולו, להצטרף לתביעה. אם לא נעשה זאת, הרצח הבא הוא רק עניין של זמן, ולא רק בישראל", הזהירה.