טליתו של הפצוע
טליתו של הפצועצילום: Yonatan Sindel/Flash90

יהודי חרדי בן 29 נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה שהתרחש אחר הצהריים (שישי) ברחוב אל חאלדיה באזור שער האשפות בירושלים.

צוותי מד"א פינו את הפצוע הסובל מדקירה בפלג גופו העליון לבית החולים שערי צדק בעיר. 

חובש בכיר במד"א אמג'ד מזערו שהיה בסמוך וטיפל בפצוע סיפר: "ראיתי גבר חרדי כבן 30 יושב בהכרה מלאה , הוא סבל מפציעה חודרת בפלג גופו העליון, תיקשר איתי וסיפר שכשהלך הרגיש לפתע דקירה, הענקתי לו טיפול ראשוני לעצירת דימום ומיד הגיע למקום האמבולנס טרקטורון של מד"א שפינה אותו חבירה עם הניידת טיפול נמרץ שלנו כשמצבו בינוני ויציב".

מחקירת המשטרה עולה כי מחבל ערבי כבן 19 תושב יו"ש דקר גבר יהודי בגבו באמצעות סכין במעלה חלדייה ונמלט. 
שוטרים ולוחמי מג״ב ביצעו חסימות ופתחו בסריקות נרחבות. בסיוע שוטרי מבט 2000 נעצר המחבל כעבור 12 דקות כשהוא מסתתר בעיר העתיקה. 

מפקד מחוז ירושלים שיבח את השוטרים והלוחמים "נחישות השוטרים ומקצועיותם הרבה איפשרה את איתור המחבל ומעצרו תוך זמן קצר מאד. השוטרים והלוחמים ממשיכים בפעילות המבצעית הדרוכה למען ביטחון התושבים בעיר".

(צילום: חטיבת דובר המשטרה)

אמש דווח כי גורשו בני משפחתו של המחבל פואד אבו-רג׳ב תמימי מעיסאוויה שביצע באמצע השבוע את הפיגוע ברחוב סלאח א-דין בירושלים ופצע שני שוטרים פצעים קשים.

בבדיקת מעמדם של בני המשפחה עלה כי הוריו של המחבל הגישו בקשה לאיחוד משפחות אך הבקשה טרם אושרה ולפיכך לאביו של המחבל ולאחיותיו אין מעמד של תושב והם שוהים בעיסאוויה שלא כחוק. כיוון שכך, גורשו בני המשפחה לשטחי יהודה ושומרון. 

עוד נמסר כי כוח של צה"ל בא שוב לביתו של המחבל שביצע את הפיגוע ביפו, לאחר הפיגוע בירושלים, ומסרו לבני המשפחה צו הריסה המאפשר להם להגיש את השגותיהם על החלטה בתוך ארבעה ימים.