מנחי ''האח הגדול'': ארז טל וקורין גדעון
מנחי ''האח הגדול'': ארז טל וקורין גדעוןצילום: פלאש 90

צופים רבים המחוברים ללוויין נדהמו לגלות אמש (שישי) כי ארגון חמאס השתלט על השידור בערוץ 2 במהלך שידור הפרק של "האח הגדול".

ללא הודעה מוקדמת, נקטע שידור התכנית - ובמקום דיירי הבית, הופיעו על המסך תמונות ומסרי הסתה של חמאס שהזהירו את הצופים מפיגועי טרור שעתיד חמאס לבצע נגד ישראלים.

"קחו לקח מההיסטוריה", נכתב בעברית ובערבית במהלך שידור סרטוני ההסתה, "נוסו על חייכם וצאו מארצנו". מסרים אלה הועברו לצופים המופתעים כשברקע מוקרנות תמונות מזירות פיגועים, ושל שוטרים וחיילים ישראלים יורים ומנטרלים מחבלים.

"אתם רוצחים נשים ותלמידות בית ספר בדם קר", נכתב בנוסף. בסרטון הוקרנו גם תמונות מלוויות של חיילים וקורבנות פיגועים - ועל רקע תמונות אלה נכתב: "אז תחכו ללחץ שלנו, הלחץ יהיה חזק".

בהמשך הסרטון - שהצופים המשיכו לחזות בו בשידור חי - הוקרנו תמונות הפיגוע בבר "הסמטא" ברחוב דיזנגוף בתל אביב לפני כחודשיים. על המסך הוקרנה הכתובית "1 בינואר 2016" - תאריך הפיגוע, ואז הכיתוב: "השנה התחילה בתל אביב - והנה כבר חזרנו לדיזנגוף". כשברקע ממשיכים הצופים לחזות בתמונות הפיגוע בתל אביב ובתמונתו של המחבל שביצע את הירי הקטלני, נשאת מלחם, מועבר לצופים המסר: "תישארו בבתים, הסיפור לא נגמר. המשך יבוא".

שידורי הטלוויזיה של יס, הוט ועידן פלוס לא הופרעו - ולא הייתה כל השתלטות על השידור.