הרב יצחק לוי
הרב יצחק לויצילום ארכיון: פלאש 90

הרב יצחק לוי התמנה ליו"ר הוועד המנהל של עמותת המכללה האקדמית הדתית לחינוך חמדת הדרום בשדות נגב ליד נתיבות.

הרב לוי ששימש עד כה כדיקן מסלול בנים במכללה יחליף בתפקידו את שמעון כלפא שאייש את התפקיד במשך שנים ארוכות, כאשר הרב חגי לונדין הוא שימלא מעתה את תפקידו של לוי כדיקן הבנים במכללה. הרב יצחק לוי כיהן במשך שנים ארוכות כחבר כנסת מטעם המפד"ל, ואף שימש כשר החינוך וכשר במספר משרדי ממשלה נוספים– בינוי ושיכון, משרד התחבורה, הדתות, האנרגיה והתשתיות, התיירות, סגן שר במשרד ראש הממשלה ותפקידים נוספים.

הרב לוי (69) תושב כפר מימון שבנגב, נולד במרוקו ועלה ארצה בסוף שנות החמישים. בצעירותו למד בישיבה התיכונית "נתיב מאיר" בירושלים ובהמשך שירת כרב סרן בצה"ל. הוא בעל הסמכה לרבנות ואף כיהן בעבר כראש הישיבה התיכונית "בית יהודה" בכפר מימון. במהלך השנים שימש כחבר הנהלה ארצית בתנועת הנוער "בני עקיבא" ובמזכירות בנ"ע העולמית.

הרב יצחק לוי מסר כי "שמעון כלפא עמד שנים רבות בראש הנהלת העמותה. יחד עם הנשיא לשעבר ומייסד המכללה פרופ' אבי לוי הוא הניח יסודות מוצקים לבניין המכללה ואנו רואים בעינינו את פירות העשייה. המכללה מתפתחת חינוכית ונמצאת ביציבות כלכלית תודות לעבודתו הרצינית והאחראית. האחריות המוטלת עלינו היא עצומה ואנו עושים הכול כדי להוציא מתחת ידינו מורים מצוינים בעלי ידע וערכים שייקבעו לטובה את פני הדור הבא".

נשיא המכללה, פרופ' יעקב רופא מברך על המינוי, "הרב יצחק לוי הוא מהדמויות הבולטות והחשובות בציבוריות הישראלית בכלל ובצבור הדתי-ציוני בפרט. הוא הקדיש שנים רבות בעשיה חינוכית לפני שהגיע לפוליטיקה וחזר לעבודה חינוכית לאחר שפרש ממנה. אין לי ספק כי אישיותו הקורנת והניסיון הרב שצבר בשדה החינוך, יובילו בע"ה לעשייה משותפת ומוצלחת שתצעיד את המכללה ליעדים חדשים וחשובים".