ח"כ כהן ויוחאי דמרי
ח"כ כהן ויוחאי דמריצילום: דוברות הר חברון

חבר הכנסת אלי כהן מסיעת 'כולנו', יו"ר ועדת הרפורמות, הגיע היום (ראשון) לסיור בהר חברון ונפגש עם ראש המועצה יוחאי דמרי.

השניים דנו בסוגיית מחירי הדיור הגובהים וראש המועצה סיפר, "המצב לטובתנו. עד כה נשארו מחירי הדירות כשהיו, מה שמשאיר את הר חברון כמקום אידאלי לזוגות צעירים לממש את שאיפתם לבית משלהם, במחירים סבירים ועם יתרון עצום של חיי קהילה מפותחים".

במהלך הסיור ביקרו השניים באתר המורשת הלאומי בסוסיא ובתצפית ממצפה יאיר השקיפו על שטח אש 918 שבשנים האחרונות פלשו לתחומו משפחות מהכפר הפלסטיני יטא, מה שגרר את המדינה להליך משפטי של למעלה מעשור בניסיון לפנותם ולהחזיר את האימונים שהופסקו מאז.

ראש המועצה הציג בפני חבר הכנסת את התכניות האסטרטגיות באיזור - ובייחוד את התכנית לבניית מלון 'יער יתיר' שמטרתו להפוך את האזור המשלב בין יער, מדבר וגידולים חקלאיים למרחב אקו-תיירותי מפותח.   

בתום הסיור אמר כהן, "בשבוע האחרון נכחתי כחבר שדולת ארץ ישראל בכנסת באחד הכינוסים החשובים של השדולה אשר יניע תהליך לחידוש הבניה בגושי ההתיישבות. גם בהר חברון יש תוכניות בנייה רבות המעוכבות בשל ההקפאה. עם חידושה של הבנייה במעלה אדומים נשוב גם לבנות בגוש היישובים בהר חברון - יש על כך קונצנזוס רחב בעם."

לדבריו, "להר חברון חשיבות רבה בשל ההיסטוריה היהודית הגלומה במקום. הבטחתי לסייע ולדחוף בכל עניין שתחת אחריותי על מנת להמשיך את הצמיחה והפיתוח של האזור הנפלא הזה".