האהבה העיוורת לספורט של אבי סלומוןאלירן אהרון

זהו סיפורו המדהים של אבי סולומון, בן 32 מבית שמש. הוא אמנם התעוור בגיל 16 בשל מחלת הגלוקומה - אבל זה לא ממש עוצר אותו מלהגשים חלומות.

אבי הוא הרץ העיוור המחונן בארץ למרחקים בינוניים ומחזיק בשיא ישראל למרחק 1,500 מטרים. כיום הוא קרוב מתמיד לקביעת הקריטריון לאותו מקצה באולימפיאדת ריו 2016.

סולומון עוסק בספורט כל חייו ולדבריו, ממש מאז שהוא זוכר את עצמו. בתור נער הוא הגיע להישגים נאים בריצה למרחקים בינוניים. מיד לאחר שהתעוור שיחק 11 שנים בנבחרת ישראל לכדור-שער עיוורים - ולאחר מכן חזר להתחרות בריצה באופן מקצועי. תחילה, התחרה בתחרויות ארציות ובשלוש השנים האחרונות החל להתחרות בזירה הבינלאומית.

בחודש מאי 2015 ייצג אבי את המדינה באליפות העולם לעיוורים שנערכה בסיאול בליוויו של שיאן ישראל במרתון, היילה סטאין. עצם ההשתתפות היא הישג השיא של סולומון בקריירת הריצה שלו - וכל זאת בזכות עמידה בתכנית אימונים קפדנית, נסיעות למחנה אימונים בחו"ל והפגנת התמדה ונחישות יוצאות דופן.

למרות הקושי בשילוב תכנית אימונים מקצועית ומחייבת עם חיי המשפחה והעבודה, סולומון חולם להשתתף באולימפיאדת ריו בחודש ספטמבר 2016, ומתאמן בנחישות ובהתמדה לריצה במקצה ל-1,500 מטרים (ואפילו שוקל הוספת מקצה של 5,000 מטרים).

סולומון הוא איש משפחה במשרה מלאה. כדי לפרנס את משפחתו הוא עובד בשלוש עבודות במקביל: הוא מדריך קבוצות ב"דיאלוג בחשיכה" במוזיאון הילדים הישראלי בחולון, ממלצר במסעדת "בלק-אאוט" במרכז "נא לגעת" ביפו ומרצה על סיפור חייו וההתמודדות עם העיוורון בפני תלמידים וקבוצות נוספות. לקראת אולימפיאדת ריו פנה אבי לקהל הגולשים בעזרת הדסטארט להשלים את גיוס ההשקעה הכספית הגבוהה הכרוכה בהשתתפות בתחרות.