הרב יהודה קרויזר
הרב יהודה קרויזרפלאש 90

רב הישוב מצפה יריחו, הרב יהודה קרויזר, לא יוכל בתקופה הקרובה לעלות להר הבית מכיוון שכתב לפני כעשר שנים חוברות הלכתיות על קרבן התמיד ופסח.

בשיחה עם ערוץ 7 מספר הרב קרויזר, "ביום רביעי שעבר רציתי לעלות להר הבית כמנהגי מדי חודש. אני עושה זאת כבר 15 שנים. בבידוק לפני הר הבית - עלה במחשב שאני מנוע מלעלות. הפנו אותי לתחנת הקישלה בעיר העתיקה, שם מסרו לי שכיון שהוצאתי חוברות על הקרבת קרבן פסח וקרבן תמיד אני מנוע מלעלות".

מדובר בתקדים מסוכן, אמר הרב, "חוברות הלכתיות שיצאו לפני כעשר שנים הן העילה למנוע ממני לעלות להר הבית. אמרו לי שיש חשש שמישהו יקרא את החוברות ויבוא להקריב קרבן פסח, זה פשוט מצחיק. אולי ימנעו מכל אדם שהוציא לאור הגדה של פסח או רמב"ם גם לעלות על הר הבית".

הרב קרויזר מסרב לחתום על הטופס שבו הוא מתחייב לשמור על הנהלים, "לא עברתי שום עבירה, למה שאחתום על טופס כזה? אם הייתי עושה משהו בניגוד לנהלים אז מילא, אבל לא עשיתי שום עבירה, למה שאחתום?".

הוא מקווה שהמשטרה תתעשת. "תנועות המקדש מפעילות לחץ על המשטרה ואנחנו מקווים שגם הפוליטיקאים יצטרפו. חייבים להבין איך דבר כזה קורה במדינת ישראל, להבין איך אפשר להרחיק מהר הבית בגלל עילה כזאת?".