תת-אלוף דרור שלום
תת-אלוף דרור שלוםצילום: דובר צה"ל

תת-אלוף דרור שלום מונה היום (ראשון) לתפקיד ראש חטיבת המחקר והחליף את תת- אלוף אלי בן מאיר, שכיהן בתפקיד במשך שנה וחודשיים.

ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי אמר בטקס חילופי המפקדים, "העולם משתנה, המלחמות מקבלות מאפיינים אחרים וגם אגף המודיעין משתנה". 

"אלי, בתקופת פיקודך פעלה חטיבת המחקר באופן איכותי והתמודדה באופן מוצלח עם אתגרים מודיעיניים רבים ומורכבים. בשם המפקדים והחיילים באגף המודיעין אני רוצה להביע הערכה רבה ולאחל לך הצלחה רבה בדרך שתבחר לעצמך בהמשך. החלפת מפקדים היא הזדמנות למתיחה, לרענון ולחידוש - אך יותר מכך, היא מטילה עליכם אחריות רבה, לקלוט מפקד חדש, ללוותו בהתווית הדרך, להשתנות ולחדש בהתאם לצורך. מהיכרות קרובה עם רבים מכם, אני בטוח שכך תעשו, בטוח בהצלחתכם", אמר האלוף הלוי.

ראש חטיבת המחקר היוצא, תת-אלוף אלי בן מאיר הוסיף, "היום אני מסיים את תפקידי כראש תחום מחקר, ולמעשה, גם את שירותי בצה"ל לאחר 29 שנות שירות- כולן באגף המודיעין. למרות שאני מסיים מוקדם מהמתוכנן, אני גאה מאוד על העשייה בשלושת העשורים האחרונים ומודה מאוד לצה"ל על שאפשר לי להיות בצמתי קבלת ההחלטות ולהשתתף במאמץ להגנת מדינת ישראל- אין ספק שזכיתי. לתחושתי, יותר ממה שתרמתי, נתרמתי".