ח"כ קורן: לעולים מתימן יהיה קשה

סגן יו"ר הכנסת ח"כ נורית קורן (ליכוד), שהיתה בסוד מבצע העלאת שארית יהודי תימן, סיפרה היום לערוץ 7 על המבצע שהסתיים, "אני מברכת את המשפחות שהגיעו מתימן".

"זאת שמחה גדולה", תיארה. "ברגע שהם נחתו הם בטח נישקו את הקרקע כמו שהעדה התימנית יודעת לעשות. אני מאמינה שהם יקלטו פה בארץ".

קורן מספרת שהיו עוד עולי תימן שהגיעו לארץ בחודשים האחרונים, "לפני כשלושה חודשים חגגנו לילד שעלה מתימן והיה מאוד מרגש לראות אותם בארץ".

"שמרנו על זה בסוד כי החיים של היהודים שם היו בסכנה והביאו אותם לכאן דרך מדינה שלישית. הייתה סכנה מדעא"ש והחות'ים שלא יטבחו בהם. הסוכנות פעלה בתוך תימן עד לעליה", הסבירה קורן.

קורן מציינת כי בתימן נשארו מעט מאוד משפחות יהודיות, שהיא מאמינה שגם הן יגיעו לארץ או לארה"ב בקרוב.

קורן, שהוריה עלו מתימן, מספרת על הקשיים של אז והיום, "הורי עלו בשנת 1949. להם לא גזזו פאות אבל לחלק מהעולים כן גזזו. היו בעיות קליטה. היום זה לא יקרה ולאף אחד לא יגזזו פאות. העולים באים היום ממדינה של עולם שלישי ויהיה להם קשה והם צריכים את כל הסיוע של המדינה ושל האזרחים".

לסיום אומרת קורן, "אני אפעל לחיזוק יהדות תימן. קיימתי כנס לפני כחודש, 'יום מורשת רבי שלום שבזי', גם בוועדות וגם במליאה. צריך לשמר את יהדות תימן שנשמרה מאז בית שני ועדין נשמרת וללמוד אותה בבתי הספר. אני רוצה שיהיה מקום מיוחד ליהדות תימן".