"מבררים אם הפיגוע כוון נגד ישראלים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח אחר הצהריים (שני) את ישיבת סיעת הליכוד בהתייחסות לפיגוע התופת באיסטנבול בו נרצחו שלושה ישראלים.

"אני מברך את צה"ל ומד"א על עבודתם המסורה והיעילה בהחזרת הישראלים שנפגעו בפיגוע הטרור בטורקיה", פתח נתניהו את דבריו.

נתניהו ציין, "גורמי המודיעין שלנו פועלים לברר עכשיו אם הפיגוע כוון נגד ישראלים, זה עדיין לא ברור. ממשלת ישראל דואגת לישראלים שנמצאים בסכנה, בין אם בנפאל או בטורקיה או בכל מקום אחר". 

בהמשך דבריו התייחס ראש הממשלה להעלאת היהודים מתימן הלילה, "יש לנו גם מחויבות ליהודים שנמצאים באזורי סכנה ורוצים לעלות לישראל. במבצע חשאי שהסתיים הלילה ונמשך מספר שבועות הועלו לישראל 17 יהודים מתימן, ביניהם שבעה ילדים".

לדבריו, "אני חייב להגיד שזו לא הפעם הראשונה שאנחנו מעלים יהודים מתימן, לפני כמה שנים ביקרתי במוסד 'מגדל-אור' של הרב גרוסמן במגדל העמק וראיתי שם ילדים קטנים שבדיוק אז הגיעו מתימן, קוראים אז בספר התורה וממשיכים את מורשת עמנו. זה ריגש אותי עד מעמקי נפשי".

את דבריו חתם נתניהו בהתחייבות להעלות ארצה גם את הממתינים לעלייה באתיופיה, "יש לנו גם מחויבות לעלות ארצה את אחינו מאתיופיה. פעלתי בזה רבות בשנות כהונתי כראש הממשלה ואני פועל בזה גם עכשיו. נעלה ארצה מאות רבות מהם כבר השנה ואת השאר בהמשך".