ח"כ אחמד טיבי תקף אמש (שני) את הראשון לציון והרב הראשי הרב יצחק יוסף וזילזל באביו הרב עובדיה יוסף זצ''ל, מגדולי הפוסקים בישראל.

"לגויים אסור לגור בארץ ישראל, כך אמר הרב הראשי של מדינת ישראל, ואמר שכשיהיה כוח ושלטון צריך לשלוח אותם לסעודיה ושהם צריכים לשרת את הגויים, דרוזים, נוצרים, כל מי שהוא לא יהודי הוא גוי ולכן יש תוכנית. הוא לא קבע מתי אבל יש תוכנית לשלוח את כולם לסעודיה", אמר טיבי.

לדבריו, "בכל מדינה מתוקנת אחרת בעולם איש דת בכיר כזה, רב ראשי, שהיה מתייחס כך אל אזרחים, היה עף מהתפקיד אחרי חמש דקות, אבל אף אחד לא העיר לו, גם אחרי שלפני כמה שבועות הוא הסית למה שהחייל הרוצח עשה בחברון, הוא הסית, כמו גם חלק מהפוליטיקאים".

''הגזענות, ההדרה וההתייחסות אל האחר כאל נחות נמצאת כמעט בכל מקום בחברה הישראלית – בפוליטיקה, בכנסת, ברבנות, בקואליציה, באופוזיציה בחברות התעופה, בתקשורת, שאתה שם רואה את הערבי רק כדמות שלילית", הוסיף חבר הכנסת הערבי.

טיבי גם תקף את הרב עובדיה יוסף, "הרב הראשי יוסף הוא הבן של עובדיה יוסף, שגם לו היו התבטאויות דומות. אני רופא ועל המחלה הגנטית הזאת לא שמעתי. האם השיגעון הזה עובר בתורשה ומה ה-DNA של המשפחה הזאת, לא יודע, של הקבוצה הזאת, DNA של שנאה".

סיעת ש"ס מסרה בתגובה, "הזדעזענו לשמוע את דבריו החצופים והמקוממים של ח״כ טיבי כלפי מרן הגר״ע יוסף זיע״א ובנו וממשיך דרכו הראשון לציון שליט״א. הדברים ראויים לכל גינוי והוקעה. זו בושה לכנסת ישראל שדברי חירוף אלו כלפי מנהיגם הרוחני של המונים בארץ ובעולם נשמעים בין כתליה״