מתוך סצנות הסרטון
מתוך סצנות הסרטוןצילום: צילום מסך. מבט לתקשורת הפלשתינית

יומיים בלבד לאחר הפיגוע בו פוצץ אוטובוס בירושלים ונפצעו 21 בני אדם, תנועתו של יו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, תנועת הפתח', פרסמה סרטון המעודד פיגועי דקירה ופיגועי דריסה נגד חיילי צה"ל.

על פי דיווח של מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית הסרטון המדובר מציג את מות ה"שהידים" כאידיאל שיש לשאוף להגיע אליו, ואת תקיפת ישראלים כדרך להשיג את אותו אידאל.

שם הסרטון שאורכו 9 דקות הוא "בקשת השהאדה מאחדת אותנו", והוא הופק על ידי תנועת הסטודנטים של פת"ח, (ה"שַׁבּיבּה") באוניברסיטת ביר זית. הסרטון פורסם בעמוד הרשמי של תנועת הפתח' בפייסבוק ביום ה-20/04/2016.

בסרטון נראית סצנה מבוימת של פיגוע דריסה ודקירה במחסום עטרות (מדרום לרמאללה). תחילה נראים בסרטון שלושה צעירים פלשתינים מתכננים פיגוע, ואחר כך מבצעים אותו. אחד מהם פוגע בחייל ישראלי באמצעות מכונית, ואז אחד מהם מתנפל על חייל ישראלי אחר ודוקר אותו. כל שלושת המחבלים בסרטון נפגעים במהלך ההתקפה מאש החיילים הישראלים ונהרגים, ובכך הופכים ל"שהידים".

בזמן שהמחבלים נופלים כ"שהידים", מושמעות ברקע המילים, "אין אלוהים מלבד אללה, והשהיד אהוב אללה". ב'מבט' מזכירים ומדגישים כי הפיכה ל"שהיד" - מי שנהרג מען אללה – נחשבת למדרגה הגבוהה ביותר שאדם יכול להגיע אליה על פי האסלאם.