יש לקוות שיידע לצמצם את היקף התפקיד שאליו נבחר. מנדלבליט עם נתניהו
יש לקוות שיידע לצמצם את היקף התפקיד שאליו נבחר. מנדלבליט עם נתניהוצילום: מרק ישראל סלם, פלאש 90

פשרה? מתווה חדש? יותר נכון יהיה לומר סטטוס קוו. אחרי הודעת השרה רגב כי נמצא הסדר לסוגיית משחקי הכדורגל בשבת, הודיעו היום (רביעי) בארגון השחקנים כי הם הגיעו להסכם עם מנהלת ליגות הכדורגל וההתאחדות לכדורגל בנושא משחקי הכדורגל בשבת.

אחרי שדובר רבות על הסכם חדש ומתווה כזה שיאפשר לכלל השחקנים שלא לחלל שבת, נראה שהאמת היא רחוקה מכך. על פי ההסכם המתפרסם בשעות אלה, מה שהיה עד כה הוא שיהיה.

בהסכם המתפרסם נקבע  כי משחקי הליגה הלאומית שעד העונה לא התקיימו בשבת, ימשיכו להתקיים בימי שישי ובאמצע השבוע, ולא יתקיימו בשבתות, אך לעומתם משחקי הליגה הבכירה יתקיימו בשבת, ללא שינוי כלל.

על פי ההסכם, שחקני ליגת העל שבכדורגל שרוצים לשמור שבת ומצהירים על כך, יקבלו פתרונות שהייה בסמיכות למגרש אותן הקבוצות תצטרכנה לספק ולהעמיד לרשותם. השינה במלון או בכל פיתרון שכזה עשויה לענות על איסור נסיעה בשבת, אך בדבר עיסוק השחקנים בשבת ושלל האיסורים הנוספים, לא דנו בהסכם החדש.

עוד נכתב בהסכם כי קבוצות שיבקשו לא לשחק בשבת והדבר יהיה מקובל על כלל הגורמים, תצטרכנה להודיע על מבעוד מועד, זאת כדי ששחקנים יוכלו לדעת לאיפה ללכת לשחק.

ההסכם החדש בכל זאת מביא שינוי מבורך אחד, אך כזה שיהיה רק לטווח הרחוק. מדובר על סעיף לפיו משרד הספורט ידאג למימון הקמת תאורה באצטדיונים ומגרשים הקיימים ובאלה שעתידים להיבנות, זאת כדי שבעתיד יוכלו לפתור את כל סוגיית משחקי הכדורגל בשבת ולא תהיה בעיה לקיים משחקים באצטדיונים בשל בעיות בתאורה.

עוד מסעיפי ההסכם, "כל שינוי שיבוצע יהיה אך ורק בהדברות, בין המנהלת, ההתאחדות לכדורגל וארגון השחקנים".

ההסכם החדש עליו צריכים לחתום כלל המוערבים יעבור לידי בג"צ בהמשך היום ובמקביל יועבר ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלביט, לשם קבלת היתר חוקי לשחק בשבת, דבר שלא היה קיים עד כה במדינת ישראל.

שר הכלכלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמור לחתום גם הוא על ההסכם החדש והאישור בדבר משחק בשבת, ובכך תסתיים סוגיית משחקי הכדורגל בשבת עבור רבים, אך לא עבור שחקני הכדורגל והאוהדים הדתיים הרבים.