הרב יצחק יוסף
הרב יצחק יוסףצילום: שלומי כהן

במהלך שיעורו השבועי בליל אמש (מוצאי שבת) התייחס הרב הראשי הרב יוסף לסוגיית השידוכים בציבור החרדי ואמר כי חובה לעדכן את משפחת המשודכת במידה והבחור נוטל כדורים והדבר אינו נחשב ל'לשון הרע'.

בדבריו עשה את ההבדל בין עניינים שברוח לענייני בריאות. "יש לפעמים דברים שמותר ואולי מצווה לספר לשון הרע. כמו בשידוכים, אדם שחשוב לו שידוך לבתו, מברר אצל בחור מהישיבה. הולך לישיבה, ושואל על פלוני איך הוא? למשל אותו בחור שמבררים עליו לא קם לתפילות, אבל אחרי החתונה בטח יקבל על עצמו להשתנות, אז למה לקלקל לו את השידוך, או כל מיני חסרונות קטנים, לא צריך להגיד את זה סתם, זה יקלקל, אלא יתייעץ עם המשגיח".

"גם המשגיחים, צריכים להיזהר ולדעת איך לומר את האמת. אם למשל לוקח כדורים, חייבים לספר את זה שלא יפיל את הבחורה חס ושלום, זה נושאים שמגיעים אלי לבית הדין, מי שיכסה את זה בשידוך 'עוונו ישא', אם לוקח כדורים - שיספר".

בהמשך סיפר כי התיר לאשה להפיל במקרים חריגים ובתוך ארבעים יום. "לאחרונה אשה מבית יעקב התחתנה, והתברר שהתחתנה עם בחור שלוקח כדורים ולא ידעה על כך, אחרי החתונה החליט הבחור שלא לוקח כדורים והתחיל להשתגע. התברר לה שהוא לוקח כדורים, והיא ברחה מביתו וכבר הייתה בהריון ורצתה להפיל, פחדה שהתינוק יהיה משוגע. שאלו אותי האם מותר לה להפיל? ואני התרתי לה להפיל, לפני ארבעים יום".