שמחה. רגב
שמחה. רגבצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

הועדה בנושא פעילות ספורט בשבת, בהקמת שרת הספורט, חה"כ מירי רגב, הגישה דו"ח בניים לבית המשפט.

הדו"ח הוגש כחלק מהדיון בעתירתם של שחקני כדורגל מהליגה הלאומית אשר דרשו לבטל את החלטת הליגה להעביר חלק מהמשחקים ליום שבת.

הועדה, בראשות מנכ"ל המשרד, בה היו שותפים גם נציגי ההתאחדות לכדורגל, מנהלת הליגות בכדורגל, הטוטו ונציגי היועץ המשפטי לממשלה הגיעה להבנה ולהסכמה לגבי המתווה הראוי בנושא סוגיית הכדורגל בשבת. 

המתווה שגובש מאפשר יצירת הסכם רחב יותר בעתיד  שיתן מענה ארוך טווח לסוגיות הקשורות לדיני עבודה. 

על פי מתווה המסוכם, ניתן מענה לשחקנים דתיים שעוסקים בכדורגל באופן מקצועי ואינם מעוניינים לחלל שבת. כמו כן ניתן מענה לקבוצות בליגות הנמוכות והנוער.

בנוסף, המתווה שומר על הסטטוס קוו בליגות הגבוהות כפתרון  קבע היות והן מושפעות מהשוק המסחרי, דיני עבודה והדין הבין לאומי המחייב גם את השחקנים הישראליים. מסקנות הביניים בדו"ח הוגשו גם ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בכדי שיגבש את עמדתו. 

שרת הספורט, חה"כ מירי רגב, בירכה על הגשת המסקנות. "אני שמחה שהועדה בהקמתי נתנה מענה לשחקנים הדתיים במדינת ישראל. גם הם זכאים להתפרנס ולשחק כמו כל אדם אחר מבלי שתפגע פרנסתם. משרד הספורט יחד עם המועצה הלאומית לספורט והטוטו יעמידו בשנים הקרובות תשתיות רחבות שיאפשרו לכל מי שיהיה מעוניין לשחק כדורגל ולא בשבת, לעשות זאת".