חבר הפרלמנט האוקראיני: שומרים על יחסים טובים עם ישראלחזקי עזרא וניצן קידר

גיאורגי לוגבינסקי, חבר הפרלמנט האוקראיני עסוק בחודשים האחרונים בדאגה לפליטים יהודים וכאלו שאינם יהודים שאיבדו את ביתם ורכושם במהלך המלחמה בגבול בין רוסיה ואוקראינה.

"אני ראש הוועדה לפליטים שעברו לאוקראינה", הוא מספר בראיון לערוץ 7 שנערך בקייב. כשהוא מתבקש להתייחס לגורלם של למעלה מעשרת אלפים פליטים יהודים מתוך מיליון ו-700 אלף, מבהיר לוגבינסקי שאין פתרון קסמים.

"אנחנו מטפלים בהם ומראים דוגמא בתור הקהילה היהודית – נותנים מקומות מגורים, מקומות עבודה ונותנים תקווה לאנשים – וכך נמשיך הלאה. יש דאגה מטעם המדינה ליהודים ויש דאגה פרטנית מצד הקהילה היהודית. אנחנו דואגים שמי שהגיע יוכל לקבל יחס טוב באיזור שתחת השגחתנו", הוא מסביר.

אוקראינה נמצאת בתקופה לא פשוטה כלל מבחינתה.

"אנחנו בשלב שבו אנחנו חייבים לפתח את מדינתנו – ואנחנו בדרך הנכונה. אני מאוד מקווה שבזמן הקצר ביותר נראה את המדינה שלנו באיחוד האירופי – עם החוקים והסטנדרטים של אירופה".

"כמובן שאנחנו נמצאים במצב של מלחמה – שזה דומה למצב בארץ. אנחנו נלחמים בעד העצמאות שלנו. אני חושב שבזמן הקרוב נשלוט על כל השטח שלנו כולל קרים – ונבנה מדינה חזקה למען העם האוקראיני וליהודים שבתוכו".

מה דעתך על יחסי ישראל ואוקראינה על רקע המלחמה עם רוסיה?

"זו שאלה קשה. מצד אחד אנחנו לומדים הרבה מאוד מהסיפור של מדינת ישראל. אנחנו ביחסים מאוד טובים עם הממשלה ולא מזמן הנשיא האוקראיני היה בארץ. מצד שני מובן שישראל מנסה להיות בקשר טוב גם עם הרוסים וגם עם האוקראינים כששני העמים במלחמה. אנחנו מאוד מקווים שהשפה המשותפת בין המדינות תהיה יותר מדוייקת ונוכל לבנות ולפתח פרויקטים למען שתי המדינות יחד".