עימות בין פעילים
עימות בין פעיליםיד לאחים

ארגון "יד לאחים" הגיש היום (שני) תלונה במשטרה על "תקיפה הגורמת חבלה של ממש", בעקבות אירוע שבו לטענת אנשי הארגון הותקפו פעילים בסוף השבוע בכניסה לקהילה מיסיונרית בירושלים.

מדי יום יוצאים צוותים של פעילי יד לאחים לפעילות הסברה בקרב יהודים הפוקדים את מוקדי המיסיון בכל רחבי הארץ. בסוף השבוע האחרון נשלח צוות בן שלשה פעילים לעמוד בפתחה של הקהילה המיסיונרית הגדולה ביותר בירושלים ושוכנת במתחם כלל בעיר, כדי לחלק חומר הסברה ליהודים המבקשים להיכנס למתחם המיסיונרי ולהזהירם מפני הסכנה, בטרם כניסתם למקום.

אל הצוות הצטרף הפעם בנימין וולקן, רכז השטח של יד לאחים, והפעילים החלו לחלק חומרי הסברה אנטי-מיסיונריים לבאים בשערי המקום, כשחלקם אף החל לנהל שיח עם פעילי הארגון.

"לפתע", מתאר וולקן, "זינקו עלי ועל חברי ישראל בוקשפן, כמה ממאבטחי המקום והחלו להפליא בנו את מכותיהם, כשהם מנתצים את משקפיי. שבריר שניה לפני שנפלתי על הרצפה הצלחתי לשלוף את מכשיר הטלפון שלי, לחייג למשטרה ולהודיע כי אני וחברי נתונים למתקפה אלימה במרכז כלל. ברגע זה חטפו ממני המאבטחים את המכשיר והמשיכו להלום בנו בכל הכוח ובאכזריות רבה".

לשבחם של מוקדני המשטרה יאמר כי למרות שהשיחה נותקה בעיצומה, הם שלחו למקום כוחות גדולים שהגיעו בתוך דקות ספורות, כשהם דואגים במקביל גם להגעת אמבולנסים למקום.

מאוחר יותר התברר כי אחד המיסיונרים הבכירים שראה את הפעילים משוחחים עם יהודים שעמדו להיכנס לקהילה המיסיונרית, הזעיק את חברת השמירה של מרכז כלל וביקש מהם לסלק מיידית את פעילי יד לאחים.

רק כששמעו את קולות הסירנה של כוחות ההצלה מתקרבים למקום, הפסיקו המאבטחים להכות את הפעילים. פרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום פינו את בנימין וולקן שספג את מרבית המכות, לחדר המיון של המרכז הרפואי שערי צדק בירושלים.

כאמור, בארגון יד לאחים הגישו תלונה חמורה על האלימות בתחנת המשטרה במגרש הרוסים. בארגון הובעה תקווה כי התלונה תיבדק בכובד ראש ואמרו כי: "אובדן העשתונות והאלימות המיסיונרית מעידים כי המיסיונרים בלחץ בעקבות הפעילות הענפה של יד לאחים המוצאת את בטויה בכך שעוד ועוד יהודים עוזבים את כתות המיסיון וחוזרים לחיק היהדות".

בארגון מוסיפים, "האלימות לא תרתיע אותנו, נמשיך ואף נגביר את פעולות ההסברה וחשיפת האמת בדרכי נועם בפני כל אותם יהודים החשופים למסכת הרמייה והולכת השולל של כתות המיסיון הנוצרי".