אפי נוה: זכותה של שקד להביע ביקורת לגיטימית

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, מגיב בערוץ 7 למתקפה משמאל על שרת המשפטים איילת שקד בעקבות נאומה אתמול (שני) בכנס לשכת עורכי הדין, שבו מתחה ביקורת על פסיקות בג"ץ ובתוכן ביטול מתווה הגז שגיבשה הממשלה.

"המתקפה על שרת המשפטים איילת שקד לא במקומה", אמר נוה. "כשמדברים על דמוקרטיה אז הדמוקרטיה היא לשני כיוונים. צריך להכיל גם דברים שלא אוהבים לשמוע. הביקורת שלה מבחינתה היא ביקורת לגיטימית וזו זכותה ותפקידה להשמיע אותה. אפשר לא להסכים אבל אין מקום לבקר". 

באשר לביקורת על התנהלות מערכת המשפט בישראל אמר עו"ד נוה "אנחנו חיים במדינה שיש בה קבוצות רבות ותפקידה של מערכת המשפט שלנו להתנהל באיזון עדין של ממש בין כלל הקבוצות, להתהלך בין הטיפות".

"אל לנו להתערב בשיח ובוויכוח הציבורי, הפוליטי והמדיני. עלינו תמיד לשים אל מול עינינו את החוקיות והחוקתיות של הפעולה, וזה רחוק מלהיות פשוט", הדגיש. 

ראש לשכת עורכי הדין אמר אתמול לנשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, "אני רוחש כבוד למנהיגותך ולאופן שבו את מובילה את בית המשפט העליון ואת בתי המשפט בכלל. אני יודע שאת עוברת לעיתים קרובות ימים לא פשוטים, אך אין לי ספק כי את מובילה את דרך האמת והצדק על פי תפיסת עולמך ועל כך את ראויה לכל ההערכה".