בנט משחק כדורסל
בנט משחק כדורסלצילום: ניסים לב

שר החינוך נפתלי בנט קיים היום (שלישי) סיור בהובלת מועצת יש"ע ברחבי יהודה ושומרון.

בנט הגיע תחילה לאלפי מנשה וביקר בבית הספר היסודי "נופי החורש" שם נפגש עם ראש המועצה המקומית שלמה קטן ועם צוות בית הספר והמפקחת מטעם משרד החינוך.

בהמשך ביקר השר בישיבת בני עקיבא קרני שומרון, בליווי ראש המועצה יגאל להב ונטל חלק באירוע הנצחה לזכרם של משפחת גביש ז"ל.

הוא שוחח עם כ-300 בני נוער ואמר להם, "אני רוצה לדבר עליכם ומה כל אחד יכול לקחת מזכרו של אברהם גביש. הוא ישב פה בכיתות שלכם והוא הגיע הכי רחוק שאפשר. יש שתי תכונות שצריך לקחת מאברהם. האחת - להתאמץ, כל הזמן להתאמץ. מי שחושב שאדם נולד סופרמן כדי להגיע רחוק צריך להתאמץ בכל תחום. כל אחד יבחר את דרכו אין קיצורי דרך. דבר שני - לתת הכל לעם ישראל. כל אחד מכם בשנים הקרובות יצא לעולם ויסתכלו עליכם ויש לכם כיפה על הראש וגם אם לא תרצו אתם מייצגים את היהדות. צריך להתאמץ ולתת".

לאחר הדברים שיחק בנט כדורסל עם התלמידים יחד עם ראש המועצה יגאל להב ועם ראש הישיבה הרב יעקב מייטליס וביקר בצעדת האביב בנחל קנה.

השר גם קיים ישיבת עבודה עם ראשי המועצות ביו"ש ושם נידונו סוגיות שעל הפרק בתחום החינוך וההתיישבות. "

ישנה צניחה בהישגים בתחומי המתמטיקה והאנגלית", אמר השר לראשי הרשויות והוסיף, "לכן קיבלתי החלטה להכפיל את מסיימי 5 יחידות מתמטיקה ללא שינוי קושי הבחינה וכן לתת דגש לתחום האנגלית הלוקה בחסר. אני מצפה מכם לתת דחיפה גדולה ולחזק את מקצועות הלימוד הללו ולעמוד במדדי ההערכה החדשים שיתפרסמו בקרוב ואינם רק זכאות". 

בישיבה נכחו ראשי הרשויות אבי רואה, יגאל להב, אסף מינצר, מלאכי לוינגר, חננאל דוראני, יוחאי דמרי, שי אלון, שלמה קטן, דוידי פרל, בני כשריאל, שילה אדלר מנכ"ל מועצת יש"ע, יגאל דילמוני סמנכ"ל מועצת יש"ע ואלי כהן מנכ"ל הישיבה בקרני שומרון.

מקרני שומרון המשיך בנט לכפר הסטודנטים של עמותת 'קדמה' במעלה אפרים, שם נפגש עם ראש המועצה שלמה ללוש, יו"ר עמותת 'קדמה' תיראל כהן ועם הסטודנטים המתגוררים בכפר.

בכפר חיזק בנט את הסטודנטים ואמר להם כי הוא, "רואה בכפרי הסטודנטים משימה לאומית, ערכית והתיישבותית חשובה מאין כמוה. זהו מעשה חשוב מאוד, שהדור הצעיר לוקח יוזמה ופועל בשטח. זוהי ציונות".

בסיום נפגש השר בנט עם נערים מפנימיית 'דרך הלב' הצופה על נוף הבקעה ושוחח עמם על מוטיבציה, שירות משמעותי בצבא והתמדה.

במהלך הסיור נשאל בנט בנוגע לעמדתו סביב סערת שרת המשפטים איילת שקד ובג"צ, ועל כך אמר, "אני עומד בצורה מלאה מאחורי שרת המשפטים איילת שקד".