החייל היורה מחברון
החייל היורה מחברוןצילום: פלאש 90

סגן הפרקליט הצבאי הראשי לשעבר, עו"ד אילן כץ, אחד מסנגוריו של החייל היורה מהפיגוע בחברון מבקר את שר הביטחון על רקע התנהלותו מאז פורסם סרטון השמאל הקיצוני "בצלם".

"אחרי שבית הדין לערעורים אמר את דברו אני רוצה לומר כי אם התביעה הצבאית תמשיך לחתור לכתב אישום בעבירה של הריגה אז באמת אגיע למסקנה שמדובר בשיקולים זרים...

אני שם את הדברים על השולח, בא שר הביטחון ומדבר על כנופיות, מדבר על חייל שסרח - הוא כבר הרשיע אותו! זה דבר מסוכן להסתמך על תחקיר מבצעי שהוא תחקיר חלקי. התחקיר המבצעי למשל אינו מדבר על סכנת חיים ברורה ומוחשית שאפילו המ"מ חש אותה".

כץ הוסיף "אני גאה להיות ראש הכנופיה, אין לי בעיה עם זה. אני רק אומר אמירה אחת שצריכה להיות ברורה - אני מגנה את העליהום על הרמטכ"ל, אמרתי את זה בהזדמנות הראשונה. אני גם לא חושב שההפגנות הקולניות שהתקיימו ליד בתי הדין תרמו כהוא זה להגנתו של החייל.

אני גם נגד כל  התלהמות בעיקר של אנשים שאינם מכירים את כל העובדות. ובעניין הזה אני מכניס גם את שר הביטחון. שר הביטחון למיטב הבנתי לא נחשף לחקירת מצ"ח - הוא נחשף לתחקיר. יש פער בין תחקיר מבצעי לבין חקירת מצ"ח. חד משמעית".