הסרת הלוט מעל שלט ההסברה
הסרת הלוט מעל שלט ההסברהצילום: קרדיט דוברות המשטרה

במלאת 70 שנה לפריצת לוחמי האצ"ל למשטרת רמת גן בפיקודו של דב גרונר ז"ל, נערך היום (ראשון) טקס לציון האירוע בתחנת משטרת ישראל בעיר.

בטקס לקחו חלק נציגי האצ״ל, בכירי עיריית רמת-גן, כוחות המשטרה ותלמידי כיתות ח׳ מבתי ספר בעיר. 

בתאריך 23.4.46 , פרצו לוחמי האצ"ל למשטרת רמת גן במטרה לגנוב נשקים שישמשו אותם למאבק בשלטון הזר, תוך שהם מחופשים לחיילים בריטים ואסירים ערביים.

בפריצה זו נהרגו 3 לוחמי אצ"ל, ולוחם נוסף - דב גרונר, נפצע קשה ונפל בידי הבריטים. במהלך משפטו ויתר דב גרונר ז"ל על האפשרות לבקש חנינה מבית המשפט מאחר והוא סירב להכיר בשלטון הזר.

שנה לאחר הפריצה, בתאריך 15.4.47 נתלה דב גרונר יחד עם שלושה מחבריו בכלא עכו. שבע שנים אחר כך נחנכה "כיכר גרונר" מול בניין משטרת ר"ג.

משטרת ישראל ועיריית ר"ג רואות חשיבות עצומה בשמירה על זיכרון עברה של מדינת ישראל, ובחינוך לערכי הגבורה והציונות. "עלינו מוטלת החובה לשמר את מורשתם של גיבורי ישראל ולהנחילם לדורות הבאים. מורשתו של דב גרונר היא מהראויות  בהסטוריה הציונית ואני רואה חשיבות בשותפות הדרך בעניין זה הן עם מערכת החינוך העירונית והן עם משטרת ישראל". 

ממ"ר דן, תנ"צ שמעון לביא, אמר, "לוחמי האצ"ל, גילו בפריצה אומץ, דבקות במשימה, יוזמה, מקוריות ורעות בין הלוחמים. ערכים אלו ממשיכים לעבור כחוט השני מאז ועד היום במשך כל שנות קיומה של משטרת ישראל. אנו, שוטרי משטרת ישראל, נמשיך לפעול על מנת לשמור ולחזק ערכים אלו". 

נציג ברית חיילי האצ"ל, יאיר אססטוביץ, אמר בטקס, "אני מודה לכל העוסקים בהנצחת האצ"ל ומפעליו, אין זה דבר מובן מאליו".  

במהלך האירוע, נהנו התלמידים מתצוגת כלי רכב משטרתיים, כלבנים ופרשי משטרה. בסיום הטקס הוסר הלוט מעל שלט אשר מתאר את סיפור הפריצה, נפילתו בשבי של דב גרונר ועמידתו ההירואית מול השלטון הזר עד ליום מותו.