צפוי עוד ערעור בעליון
צפוי עוד ערעור בעליוןצילום: אייסטוק

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עתירתם של לשכת סוכני הביטוח והורה להפסיק את שידורה של סדרת הפרסומות 'שוקה' של ביטוח ישיר.

על פי הכרעת בית המשפט בפרסומות אלה, המגחיכות את השירות שמעניקה סוכנות הביטוח הפיקטיבית של ה"סוכן' "שוקה", יש פגיעה וזלזול בסוכני הביטוח ובמקצועם.

השופט אליהו בכר אף הורה לחברת ביטוח ישיר לשלם הוצאות משפט בסכום של כשלוש מאות וחמישים אלף שקלים. לדבריו ראוי היה שחברת הביטוח הישיר הייתה מתמודדת מול מתחריה, סוכני הביטוח, באופן ראוי, הגון והוגן שאין בו ביזוי והשפלה למען "אידיאל הממון", כהגדרתו.

בלשכת סוכני הביטוח מברכים על ההחלטה, גם אם הגיעה מאוחר מדי מבחינתם, היינו לאחר שנים לא מעטות בהן הפכה סדרת הפרסומות לחלק בלתי נפרד משגרת השידור הפרסומי ומטבע הלשון 'שוקה' הפך כבר רווח כביטוי לשירות ארכאי, בלתי יעיל, יקר וחסר ערך של ממש. לעומת זאת בביטוח ישיר מבהירים כי בכוונתם ללמוד את החלטת השופט ולערער עליה לבית המשפט העליון.

לטעמם של אנשי ביטוח ישיר ההחלטה פוגעת בחופש הביטוי ובחופש התחרות, כפי שקבעו כבר בעבר ערכאות קודמות. בחברה מתכוונים לבקש צו עיכוב ביצוע לפסק דינו של השופט בכר עד שתתקבל הכרעת העליון בערעור הצפוי.