אהבת ישראל
אהבת ישראלצילום: יח"צ

הכול התחיל כאשר במשפחת הרב וייס, משפחה חרדית מיוחסת, חגגו בר מצווה לבן הבכור.

בתום האירוע עתיר המשתתפים נותרו במחשב המשפחתי כאלף תמונות. אשתו ניסתה להפיק בעצמה אלבום דיגיטלי, אך גילתה שהמשימה אינה קלה כלל ואפילו בלתי אפשרית. החל מהורדת תוכנה מיוחדת, בחירת התמונות וסידורן והסרבול והזמן הרב הכרוכים בתהליך.

בעלה, הרב בנימין, שעד אז עסק בלימוד תורה וכמעט לא הבין במחשבים החליט להרים את הכפפה. "אמרתי לעצמי שלא ייתכן שבעולם שבו הכול כל כך זמין, קל ואינטואיטיבי, ובייחוד הצילום הביתי שהפך לנחלת כל אדם, דווקא תיעוד וארגון התמונות יהפוך למשימה כל כך כבדה ולא ידידותית", מספר הרב בנימין על צעדיו הראשונים בתחום.

"יצאתי לחקור את העניין. הייתי חדור מוטיבציה להבין את השוק וליצור אלטרנטיבה פשוטה וטובה, כפי שסברתי שצריכה להיות. התחלתי להכיר את התחום מאפס. אני באתי בכלל מבית המדרש, ואיני איש היי-טק בהכשרתי כלל וכלל. לאט לאט התגלגלו הדברים, כמה שנים קודם לכן, במקרה או שלא במקרה במסגרת כמה עסקי נדל"ן שניהלתי לפני כן פנה אליי יזם צעיר, איש היי-טק שרצה לשתף פעולה. בתחום הנדל"ן זה לא יצא, אבל כאן הייתי זקוק לו, והוא מיד חבר אליי".

כך הצטרף דניאל סיינו-משען, חובש הכיפה הסרוגה שבחבורה, אל פיתוח המיזם. בהמשך גייסו את אבירם אלון (החילוני, כך יקרא לו בחיבה הרב), בעל ניסיון רב בטכנולוגיה ותוכנה בתחום, בתור איש פיתוח. יחד, כשלישייה, החלו בהגדרת יעדים ומטרות.

מתברר שההגעה ממגזרים שונים ומהשקפות שונות היא זו שהזניקה את העסק קדימה. הרב בנימין, שכל השכלתו מעולם התורה ואף בעל סמיכה לרבנות, תורם רבות בהסתכלות שונה ומיוחדת, שאינה קיימת בעולם ההיי-טק הרגיל והמובנה אקדמית.

כשראו שהשילוב הזה מוצלח ומפרה הם הפכו את העניין לדרך חיים. לכל אורך הריאיון הרב מתפעל ונדהם מאחדות העם ומאהבת ישראל שהוא רואה מסביב, ומוצא את ביטויה המובהק גם בין עובדיו, שבאים מכל הקשת הישראלית. החילונים, מצדם, מתפעלים מהערכים ומהמוסר שחודרים עד לפרטי הפרטים בעבודה ואף ליחסים שבין העובדים. "סתם אוהבים להראות לנו בתקשורת שאין אהבת ישראל, הרי עם אחד אנחנו, ואנחנו זוכים לראות את זה בפשטות ובטבעיות ביומיום".

הם החליטו שזאת תהיה יותר מסיסמה - אצלם יעבדו כולם יחד: חילונים, חרדים ודתיים-לאומיים. ואכן, המנהלים והעובדים מעידים שזאת מעל הכול משפחה גדולה. האווירה החיובית, השותפות והאחדות משפיעים לטובה על העבודה, והעובדים מסורים ומחויבים ממש כאילו מדובר בעסק קטן ומשפחתי.

הרב בנימין נרגש כשהוא מספר שהעובדים לוקחים כל אחד ואחד מהפרויקטים כאילו היה זה פרויקט אישי שלהם. "המחויבות של העובדים לעסק היא עצומה, אני נדהם מכך כל פעם מחדש. אנחנו עובדים באווירה כל כך טובה ומשפחתית, שהמחויבות באה מאליה".

בפועל, זהו עסק גדול שגדל כל הזמן. בימים אלה פועלים בפייסגיפט לשתף בממשק הפשוט והגאוני שפיתחה החברה גם חברות גדולות וותיקות בתחום מחוץ לארץ, הנשענות על תוכנות כבדות ומיושנות, וכך להפוך לשותפים סמויים.

אז איך זה עובד?

בניגוד לאתרים דומים, כאן הכנת האלבום יכולה לקחת עשר דקות בלבד, במקום שעות רבות. מה שגוזל בדרך כלל את עיקר הזמן הוא התכנות המיושנות והכבדות, והצורך לבחור ולערוך כל תמונה ותמונה. אלא שמנתוני יצרני מכשירי הסלולר עולה כי אדם בעל טלפון חכם מצלם בממוצע כשלושת אלפים תמונות בשנה, מתוכן מגיעות לפיתוח או לכריכה פחות מ‑10%, אם בכלל. שלא לדבר על אירועים מיוחדים או חופשות שבהן אדם יכול למצוא עצמו עם כמה מאות תמונות שצולמו בשעות ספורות או בימים בודדים.

כאן הראש קצת שונה - כל ניהול הכנת והפקת האלבום נעשה מתוך האתר עצמו, ואין צורך בהורדת תוכנה מיוחדת למחשב. האתר בעל ממשק ידידותי ביותר, ברור ונגיש מאוד ומתאים גם לחסרי ידע בטכנולוגיה ובתחום.

האתר מסתנכרן אוטומטית עם תמונות מהיכן שתבחרו - מהמחשב, מתיקייה קיימת, מהפייסבוק או מהנייד. האופציה המהירה ביותר היא לתת לאתר לעבוד בשבילכם ולסדר לכם את התמונות, בזמן ממוצע של שש דקות בלבד, בתבנית קבועה מראש (לבחירה מבין מגוון אפשרויות).

כיום האתר הינו מיוחד ומותאם למובייל ובעתיד הקרוב תהיה אופציה לבצע זאת גם דרך אפליקציה מהנייד, בזמן המתנה לרופא למשל, ולחסוך אפילו את זמן הורדת התמונות למחשב.

כמובן, מי שמתעקש לבחור תבנית אישית ורוצה להשקיע בזה זמן ומחשבה נוספים יכול לעשות זאת בקלות באמצעות אחת מן האפשרויות המוצעות.

בסיום מקבלים הביתה את האלבום המוכן בתוך כמה ימים.

כיום, לאחר שש שנים, האתר והמובייל משרתים הן קהל מקצועי של צלמים ומעצבי אלבומים והן קהל ביתי. בעיני הרב בנימין זוהי ההצלחה האמיתית, כשאנשי מקצוע בוחרים בתוכנה שלו לביצוע עבודתם ומקבלים מוצר מן המעלה הראשונה, הוא יודע שהשיג את מטרתו.

"זו הייתה הבשורה הגדולה שלנו - המקצוענות. אמנם המטרה הראשונית הייתה להנגיש את העניין למשתמש הפשוט, אבל כשצלמים מקצועיים בכירים בוחרים באתר שלנו לביצוע עבודותיהם, ומקבלים מוצר איכותי ומקצועי, אני גאה מאוד ויודע שהשגתי את המטרה".

הפיתוח כולו הוא כחול-לבן ובחברה מתגאים בכך מאוד. האתר והאפליקציה מעודכנים ומתחדשים מדי כמה חודשים כדי לעמוד בקצב הטכנולוגיה המתפתחת תדיר, ולתת ללקוחות את השירות הטוב ביותר.

החברה זכתה בפרס החדשנות הטכנולוגית מטעם הרשות לחדשנות טכנולוגית כחברה החכמה בתחומה בישראל. בנוסף לכך ניתן הפרס גם על כך שההצלחה הגיעה מתוך שותפות בלתי רגילה ובלתי צפויה, ולא מורכבת כיתר הסטארטאפים מחבורה הומוגנית של אנשי היי-טק.