יפתח רון טל
יפתח רון טלניסים לב

אנשי הדרג הבכיר של חברת החשמל, ביניהם יו"ר הדירקטוריון יפתח רון טל והמנכ''ל עופר בלוך, נפגשו אתמול עם נציגי רשות החשמל וכן עם נציגים מארגונים אזרחיים כמו "עזר מציון" והקרן לרווחת ניצולי השואה, במטרה לגבש הקלות לאזרחים מאוכלוסיות מוחלשות בעלי חובות לחברת החשמל.

"אני מברך על המהלך ומשוכנע שנצליח להניע תהליך שיביא בשורה לאזרחים שיותר קשר להם ולאפשר להם לחיות בכבוד", אמר רון טל בפתח הדיון.

מנכ"ל חברת החשמל, עופר בלוך, הציג את פעילות החברה תוך מתן דגש על מדיניות השירות של החברה וכן מדיניות העסקה מגוונת אשר חברת החשמל מובילה בקרב אוכלוסיות "מודרות". לדבריו "הנושא הינו חלק מהאסטרטגיה של החברה, לא בכדי התכנסו פה כל נושאי התפקידים אשר עליהם מוטלת האחריות. אין בכוונתי לייצר תדמית ריקה מתוכן, נעשה הרבה מאוד עד כה, אבל החברה תפתח עוד יותר ותפעל בשיתוף פעולה עם החברה האזרחית".

סמנכ"ל עמותת "ידיד", רן מלמד, אמר כי "מדובר במהלך חשוב מעין כמוהו ואני מודה לצוות הבכיר של חברת החשמל בראשות מנכ"ל החברה על היוזמה. על הפרק מספר נקודות חשובות שיש לתת להן מענה ובעיקר בתחום גביית חובות ותשלומים מצרכנים שהם מעוטי הכנסה והזדמנויות.

''אנחנו דורשים להפסיק את ניתוקי החשמל וכן לערוך רוויזיה בדרך בה ניתן לצרכנים לשלם את חובותיהם ובמיוחד בדרך של אמצעי תשלום ייחודיים המתאימים לאוכלוסיות אלה. כמו כן אנחנו מציעים את עזרתנו באיתור הצרכנים הנזקקים ובמתן סיוע בגיבוש הסדרים כאלה אשר מצד אחד ישמרו על זכות הקיום הבסיסית של הצרכן ומצד שני יאפשרו לו לשלם את חובו עבור החשמל שצרך".