ניצב חכרוש מקבל את הדרגות מהמפכ"ל ומהשר לביטחון פנים
ניצב חכרוש מקבל את הדרגות מהמפכ"ל ומהשר לביטחון פניםצילום: דוברות המשטרה

ניצב מוסלמי ראשון במשטרה. היום (רביעי) הוענקו דרגות לניצב ג'מאל חכרוש, שיעמוד בראש המנהלת לפיתוח שיפור והנגשת שרותי המשטרה לצבור הערבי.

האירוע התקיים במעמד השר לביטחון פנים וסגל הפיקוד הבכיר של המשורה.

חכרוש מונה במסגרת תוכנית רב שנתית שמטרתה להקים תחנות משטרה ביישובים ערביים ולחזק נקודות ותחנות משטרה קיימות - על מנת לשפר ולהנגיש את שרותי משטרת ישראל לציבור הערבי.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן אמר באירוע, "היחסים בין משטרת ישראל לחברה הערבית ידעו עליות ומורדות. מתוך רצון כן ואמיתי לראות את החברה הערבית צומחת, מתפתחת ומממשת את הפוטנציאל האנושי הגדול הטמון בה, החלטתי להשקיע ולעשות את כל שביכולתי בכדי שהחוק והסדר הציבורי ישררו באותה מידה ובאותה רמה בכל חלקי מדינת ישראל".

"אני מבקש לקרוא מכאן לכל מנהגי הציבור הערבי בישראל, אם נשכיל לפעול ליישום התכנית שכם אל שכם להכשיר את הלבבות לשירות החוק והסדר – נצליח במשימה ונביא לשיפור משמעותי באיכות החיים בישובים הערבים ובמדינת ישראל כולה", דברי השר ארדן.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב רוני אלשיך הוסיף, "לרגע זה אנו מצפים כבר זמן רב. מזה תקופה ארוכה, נמצאת משימת העמקת השיטור במגזר הערבי על המדוכה. ראשי הרשויות זועקים זה שנים על רצונם בשיטור ואכיפת החוק, כמקובל ביתר חלקי הארץ. הנושא הוצב כיעד מרכזי למשטרת ישראל".

"לפני כחודשיים, סיימנו סבב מינוי ניצבים. על הפרק עלתה מועמדותו של תנ"צ ג'מאל חכרוש לניצב. ג'מאל כקצין ותיק ומנוסה, יכול היה למלא לא מעט מהתפקידים אליהם קודמו חבריו התנ"צים, אך היה ברור שאת חכרוש נכון לשמור להנעת המהפכה. המלצתי בפני השר להמתין עם חכרוש ולשמור אותו כדי להניע יחד את אחת ממשימותנו העיקריות", סיפר המפכ"ל.

"למרות החגיגיות היום, ברור כי צפויים לנו קשיים רבים. חכרוש יודע גם יודע, שהוא לוקח על עצמו את משימת חייו וראשי הרשויות יודעים, שתידרש מהם מנהיגות והובלה. יהיו טעויות, נלמד אותם , נתאים פתרונות חדשים לבעיות ונתקדם. מנהיגות משַתפת משני הצדדים, לא תתן לאף גורם לתקוע טריז בין האזרחים הנורמטיביים ובין המשטרה". 

"בהזדמנות זאת, אני קורא לאיכותיים ביותר מבני החברה הערבית, לבוא ולהצטרף לשורות המשטרה. בכוונתנו לייצר מסלולים יחודיים, לסייע בלימודי השפה ולהתאים לכל אחד את המקצוע הראוי לו. 
לכל קהילה יש מקום במשטרת ישראל, בוודאי לכזו שמהווה חמישית מהאוכלוסיה", סיכם המפכ"ל.