המשטרה ממליצה להעמידו לדין. ישראל זינגר
המשטרה ממליצה להעמידו לדין. ישראל זינגרצילום: פלאש 90

היחידה ארצית של משטרת ישראל סיימה היום (רביעי) חקירת פרשה מסועפת ומורכבת וגיבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר וסמנכ"ל מנהל תרבות בעירייה, אמנון בוץ.

זאת, בהקשר להבטחות שנתנו לפעילים ולנותני שירותים שסייעו להם בקמפיין הבחירות ולמאמצים לממש את ההבטחות, אשר בחלק מהמקרים אכן מומשו.

כמו כן גובשה תשתית ראייתית לביצוע עבירת מרמה והפרת אמונים על ידי בכיר במחלקת הפיקוח בעירייה, בהקשר לניגוד עניינים בו פעל במסגרת קשריו עם קבלן בעיר.

במסגרת החקירה נחקרו ראש העיר, סמנכ״ל מנהל תרבות בעירייה והבכיר ממחלקת הפיקוח תחת אזהרה. 

מחומר החקירה עלה, כי במהלך הבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו בשנת 2013 הבטיח זינגר הטבות לפעילים במערכת הבחירות ולספקי שירותים שונים אשר סייעו לו ופעלו למענו - מי בשכר מופחת ומי ללא שכר.

בכלל זה, הבטיח זינגר לפעילים ולנותני שירותים, כי ימונו לאחר הבחירות למשרה בעירייה או במוסד הקשור אליה - או ייבחרו לביצוע פרויקטים בהתקשרות עם העירייה ומוסדותיה.

עוד התברר כי לאחר היבחרו של זינגר, פעלו זינגר ובוץ, ששימש יד ימינו בכל תקופת הבחירות על מנת לעמוד בהבטחות ולאתר מקומות תעסוקה והתקשרויות לפעילים ולספקים.

בחלק מהמקרים אכן נשכרו שרותיהם של אותם פעילים על ידי העירייה, או שהתקבלו כעובדים בעירייה ובמוסדותיה.

ממצאי חקירת חשד נוסף במסגרת הפרשה, מעלים כי בכיר במחלקת הפיקוח בעיריית רמת גן, פעל בניגוד עניינים בכך שטיפל מתוקף תפקידו בענייניו של קבלן ויזם בעיר, לרבות בסוגיות הנוגעות לאכיפה הדרושה בהקשר לענייניו, בעת שבין השניים היה קשר בגין רכישת נכס פרטי שהיה בבעלותו של הבכיר על ידי הקבלן.

כמו כן על פי ממצאי החקירה הציע הקבלן שוחד לפקח עירייה בעת שהגיע לבצע פעולת אכיפה בפרויקט שניהל בעיר.

תיק החקירה יועבר בימים הקרובים לפרקליטות תל אביב אשר ליוותה את החקירה, לעיון והחלטה האם להגיש כתבי אישום בפרשה.