בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: רויטרס

שופטי בג"ץ דחו הערב (רביעי) את העתירה שהגישה מפלגת 'יש עתיד' נגד ריבוי התפקידים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארבעה משרדים שונים מלבד משרד ראש הממשלה.

ראש הממשלה, מלבד תפקידו מחזיק כיום במקביל גם בתיקי החוץ, התקשורת, הכלכלה והפיתוח האזורי.

מפלגת יש עתיד טענה בעתירתה כי על פי הוראות חוק יסוד הממשלה, נתניהו אינו יכול לכהן במקביל כשר בנוסף לתפקידו כראש הממשלה. זאת משום שההוראה הספציפית והמפורשת שהעניקה לו את האפשרות לכהן גם כשר הממונה על משרד נוסף, נמחקה מהוראות חוק יסוד הממשלה ואינה קיימת עוד.

המדינה ביקשה מבג"ץ לדחות את העתירה על הסף ולחייב את העותרת בהוצאות. "אין לקבל את החלטת הפרשנות המוצעת על ידי העותרת לחוק יסוד הממשלה, וכי ראש הממשלה יכול לכהן כשר הממונה על משרד. כך עולה מלשון החוק הברורה, ומסקנה זו אף נתמכת בכוונת המחוקק כפי שהיא עולה מתוך ההיסטוריה החקיקתית, בנוהג שימיו כימי המדינה", הבהירה נציגת המדינה במהלך הדיון.

ממפלגת 'יש עתיד' נמסר בתגובה, "אנחנו מכבדים את החלטת בג"ץ ומקבלים אותה גם כשהוא פוסק כנגדנו. במישור המשפטי והחוקתי, זהו סוף פסוק".

"במישור הפוליטי, אזרחי ישראל צריכים להחליט בעצמם האם זה מצב עניינים סביר בעיניהם שאין למדינה שר חוץ, שר כלכלה, שר תקשורת ושר לשיתוף פעולה אזורי והאם לדעתם ראש הממשלה יכול למלא את כל התפקידים האלה ביחד ולתת להם את השירות המגיע להם", אמרו במפלגה.