האורחים מאירופה בבקעת הירדן
האורחים מאירופה בבקעת הירדןצילום: מירי צחי

תעשיינים וחקלאים מבקעת הירדן ואזור יהודה ושומרון נפגשו היום (רביעי) עם חברים בפרלמנטים במדינות באירופה, לדיון בסוגיית החרם על האיזור.

החקלאים בבקעה הציגו בפני חברי המשלחת את המציאות עמה הם מתמודדים. לדבריהם הדרישה לסימון תוצרת הבקעה פוגעת בהם פגיעה קשה.

דוד אלחייני, ראש מועצה אזורית בקעת הירדן סיפר, "דורשים מאיתנו לסמן תוצרת חקלאית. אני רוצה לומר לכל אלה המבקשים להרע ולפגוע בנו, תקוותכם לא תתממש.

"אין לנו שום כוונה לעשות את מבוקשכם, אנחנו לא נסמן את התוצרת החקלאית שלנו, אנחנו נחושים להילחם בתופעה ולהיאבק כנגד האמירה הלא מוסרית והמפלה, אשר קשה שלא למצוא בה מרכיבים היסטוריים מתקופה אפלה שלא שכחנו ולעולם לא נשכח. לא נרים ידיים", הבהיר.

הנץ כריסטיאן שטראכה, ראש מפלגת החופש באוסטריה הביע את תמיכתו במאבק ואמר, "זו הפעם החמישית שלי בישראל ואני מאוד שמח להיות כאן שוב. כמישהו שאינו יהודי, אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו עם מה יהודים מתמודדים".

"במקום שבו השנאה גוברת נגד היהודים ושוב חוזרת הסיסמא שאת היהודים צריכים לזרוק לים, אתם מתמודדים יום יום עם הטרור ועם סכנות החיים.

"האחריות כאן מוטלת על אירופה שיפעלו למען הפעלת לחץ להכרה במדינת ישראל. לצערי פוספס העניין הזה בוועידה בווינה עם איראן", הוסיף שטראכה.

הוא הבטיח, "נעשה כל שביכולתנו שנושא החרמות יוסר מסדר היום. הדבר הזה לא תורם לשלום. זה רק מוביל למחלוקות ולהגברת הקונפליקט. הבסיס הוא שהצד השני בראש ובראשונה יכיר בישראל."