נתניהו ובראון. אמש
נתניהו ובראון. אמשצילום: עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (רביעי) עם יו"ר מועצת המנהלים של מוטורולה סולושנס גרג בראון.

בפגישה, הכריז בראון על הקמת מרכז חדשנות של החברה בישראל שיעסוק בתחומים של סייבר, אנליטיקה, מובייל, אינטרנט של דברים (IoT) וסייבר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לבראון, "אתה במקום הנכון, במדינה הנכונה, ובעסק הנכון. זה זיווג מצוין. אני מקווה שחברות רב-לאומיות בתחום פיתוח טכנולוגיות יבואו לישראל, כי הן יפיקו מכך תועלת. טוב לראותך שוב. אתם עושים דברים נפלאים".

בראון השיב לנתניהו, "אנחנו נרגשים להיות פה. טוב לראותך, כמו תמיד, חבר יקר. הסיבה העיקרית לביקורי, בין היתר, היא לומר לך שאני חושב שיש דרכים שבהן נוכל להעמיק את השותפות בינינו, במיוחד בנושא של מרכז חדשנות".

לדבריו, "כשאנו חושבים על בעלי תואר PhD, מדעני דאטה, משאבי הי-טק בתחומי האנליטיקה והסייבר, מוטורולה רוצה להשקיע משאבים נוספים כאן בישראל בנוסף לארה"ב. זהו אזור יוצא מן הכלל לחדשנות, אינקובציה טכנולוגית, השקעות ביוזמות משותפות". 

"החלטנו שבנוסף לארה"ב, ובמיוחד בעמק הסיליקון, נשקיע בחברות הזנק כאן בישראל, טכנולוגיות מתפתחות בהתהוות, הדור הבא, ולדעתי זה מה שייחד אותנו, את הפתרונות שלנו ואת הטכנולוגיות שלנו, ויחזק את היעילות התחרותית של ישראל", הוסיף בראון.

במוטורולה העולמית ציינו כי רואים את הסניף הישראלי כאסטרטגי, וכי מהלך זה מביע המשך מחויבות ארוכת שנים של מוטורולה סולושנס לישראל ולתעשייה הישראלית, שהחלה עוד בשנות השבעים עם הקמת מרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לצפון אמריקה – דווקא בישראל. משמעות הדבר הוא גיוס עובדים נוספים מתוך מאגר הכישרונות הישראלי והידוק הקשר של החברה העולמית עם אומת הסטארט-אפ. על כן החברה מתכוונת להעמיק את ההשקעה בישראל ולהקים כאן מרכז חדשנות שצפוי לייצר פיתוחים טכנולוגיים חדשים שייוצאו לכל העולם.

ממוטורולה סולושנס מסרו כי מדובר בהזדמנות נוספת להתחבר לחדשנות של אומת הסטארט-אפ ולמנף את הכישרון המקומי המצוין.