ישיבת הממשלה הבוקר
ישיבת הממשלה הבוקרעמוס בן גרשום/ לע"מ

בסוריה עונים לראש הממשלה בנימין נתניהו שהכריז היום (ראשון) כי רמת הגולן תישאר לעד בריבונות ישראלית.

סגן שר החוץ הסורי, פייסל אל-מקדד טען כי "רמת הגולן היא שטח של סוריה שנכבש על ידי ישראל שמנסה - כמו היום - להתגרות בנו לחינם. אנחנו לא ניכנע. גם האופציה הצבאית להשבת הגולן נמצאת על הפרק לצד דרכים נוספות".

הוא טען עוד כי על המדינות מסביב לישראל לאחד כוחות במאבק נגדה. "דרושה מערכה מאוחדת לשחרור האדמות של העמים הערביים - גם בפלסטין, גם בלבנון וגם בגולן כדי להשיב לנו את השייך לנו".

"נתניהו משקר ומתגרה בנו - והעולם ובמיוחד רוסיה לא יעבור על כך לסדר היום. הרבה מדינות תומכות במאבק שלנו לקבלת השטחים ששייכים לנו בחזרה", הוסיף סגן השר.

מוקדם יותר, בישיבה מיוחדת שקיימה הממשלה ברמת הגולן הצהיר נתניהו, "בחרתי לקיים את ישיבת הממשלה החגיגית ברמת הגולן כדי להעביר מסר ברור - רמת הגולן תישאר לעד בידי ישראל. ישראל לעולם לא תרד מרמת הגולן".

"הגיע הזמן שהקהילה הבינלאומית תכיר במציאות ובעיקר בשתי עובדות יסוד - אחת, מה שלא יהיה מעבר לגבול - הקו עצמו לא הולך להשתנות. שתיים, הגיע הזמן אחרי חמישים שנים שהקהילה הבינלאומית תכיר סוף סוף בכך שהגולן יישאר לצמיתות תחת ריבונות ישראל", אמר ראש הממשלה.

הוא התייחס לנעשה בסוריה ואמר כי "ספק אם סוריה תחזור אי פעם להיות מה שהייתה. יש בה מיעוטים נפרדים - הנוצרים, הדרוזים והכורדים שנלחמים בצדק על עתידם ועל ביטחונם. מנגד, יש בה גורמי טרור ובראשם דאע"ש, איראן וחיזבאללה שרוצים להשליט את האסלאם הקיצוני על המדינה ומשם לרחבי העולם".

"אמרתי למזכיר המדינה (ג'ון קרי, נ"ק) שלא נתנגד להסדר מדיני בסוריה בתנאי שזה לא יבוא על חשבונה של מדינת ישראל. כלומר שבסופו של יום, הכוחות של איראן, דאע"ש וחיזבאללה יסולקו מאדמת סוריה", הבהיר נתניהו.