סוסה. מאיראן לישראל. המעבר החד של השנה
סוסה. מאיראן לישראל. המעבר החד של השנהצילום: רויטרס

האם שחקן החיזוק של אלופת ליגת העל שבכדורסל בעונה האחרונה, הפועל ירושלים, יספיק לעבור בזמן, עוד לפני סיום מועד רישום השחקנים בליגה הבכירה שיגיע אל סיומו ביום שלישי הקרוב? 

בירושלים ובסביבת השחקן מקווים שאכן כך יקרה, כשבאיגוד הכדורסל האיראני צריכים לחתום על חוזה שחרורו של השחקן מקבוצת פטרוכימי, איתה זכה באליפות רק לפני ימים מספר. "אני מקווה שלא יהיו בעיות פוליטיות, ואוכל להירשם בצורה רגילה ושלא יהיו בעיות. ירושלים זאת הזדמנות מצונינת עבורי", אמר השחקן סוסה, מיד עם נחיתתו בארץ במהלך היום. 

לטענתו של סוסה, בזמן שהיה לו באיראן למד רבות על הפועל ירושלים, כשזה אמר כי הוא מגיע לשמש על תקן כוכב הקבוצה, אלא כשחקן משלים. "הפועל ירושלים היא קבוצה מצוינת. יש להם שחקנים נהדרים, הקהל הכי טוב בליגה ובסך הכל אנסה לעזור לה ככל שאוכל", אמר סוסה.

על החיים במדינה המוסלמית ועל המעבר החד לישראל אמר סוסה כי הוא לא ראה טלוויזיה, לא נכנס לפוליטיקות מסובכות ובכלל, בחר שם להתעסק בכדורסל ובעניינים שלו. "החיים באיראן מאוד שונים. זה היה הלם תרבות עבורי".

כעת, הכל תלוי באיגוד הכדורסל האיראני. האם סוסה יקבל את השחרור המיוחל עד ליום שלישי הקרוב? אם לא, תצטרך האלופה להסתדר ללא חיזוק בשלבים המכריעים של העונה, שלבי הפלייאוף.