"נשות הכותל". ארכיון
"נשות הכותל". ארכיוןצילום: מרים אלסטר

עמותת "בצדק", והרב יצחק כהן, תושב העיר העתיקה בירושלים, מגישים היום (שני) עתירה לבג"ץ בדרישה למנוע מארגון "נשות הכותל" לקיים טקס "ברכת כוהנות" ברחבת הכותל המערבי בחול המועד פסח.

העתירה מוגשת נגד משטרת ישראל, שר הדתות דוד אזולאי, הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל והמקומות הקדושים, בדרישה שיפעלו למניעת קיום ה"טקס" בכותל.

העותרים טוענים כי הפעילות המתוכננת של נשות הכותל מנוגדת לחוק השמירה על המקומות הקדושים ובניגוד לתקנות השמירה על המקומות הקדושים; וכי קיומה  "נוגד את 'מנהג המקום' לכל הדעות והוא יפגע קשה ברגשות המתפללים, ועל אחת כמה וכמה שהוא מנוגד להלכה היהודית".

עוד טוענים העותרים כי מתכונת הטקס כלל לא ידועה, אין בנמצא מנהג של 'ברכת כוהנות' וכי ביהדות כלל לא קיים תפקיד של 'כוהנת'. 

עוד נטען בעתירה כי ההמחשה הטובה ביותר עד כמה מדובר בטקס נלעג, מופרך ותלוש מהיהדות וממנהגיה נמצאת בפרסומי המארגנות בשפה האנגלית – ורק בה בלבד, בהם נכתב כי האירוע הוא לכבודו של שחקן יהודי אמריקני שנפטר זה מכבר,  ששמו ליאונרד נימוי אשר בסדרת טלוויזיה שהייתה פופולרית בזמנו בארה"ב, בשם מסע בין כוכבים שיחק תפקיד של חצי אדם- חצי חייזר/ חוצן (יצור מהחלל החיצון) שנהג לברך כשאצבעות ידיו מוחזקות כבברכת כוהנים.

בפרסום בשפה האנגלית הן מציינות כי בזאת ברצונן להביע הוקרה למחווה של נימוי אשר "לקח משהו יקר ועתיק והביא אותו אל 'העתיד' ... ובכך הביא מסר מהאמונה היהודית והפך אותו למסר אוניברסלי של שלום ושגשוג". 

​"מכאן נקל לראות כי האירוע שאותו מבקשות נשות הכותל לקיים איננו מה שהן מתיימרות להציג כאירוע של תפילה וגם איננו נעשה בתום לב. זהו אירוע שמטרתו להגחיך את הדת היהודית, להקטין את משמעות הפולחן הדתי שלה ולהציגה כארכאית ואת מצוותיה כפולקלור גרידא", הוסיפו העותרים.

לטענתם, "האירוע נועד לשים ללעג ולקלס את תורת ישראל בכלל, ואת טקס ברכת הכהנים ההמונית אשר אמורה להתקיים ברחבת הכותל המערבי למחרת היום בחול המועד  - בפרט".