מערכות חדשות. אוטובוס אגד
מערכות חדשות. אוטובוס אגדמאיר סלע

חברת אגד החלה בהתקנת מערכות התראה מפני סטייה מנתיבים ומניעת תאונות במאות אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים, בהתאם לתקנות החדשות של משרד התחבורה.

התקנות החדשות מחייבות התקנת מערכות בטיחות באוטובוסים שנכנסו לפעילות משנת 2012.

הבוקר (שני) עלו לכבישי ישראל האוטובוסים הראשונים בהם הותקנו מערכות ההתראה. המערכות החדשות, מבית "מובילאי", יותקנו בכ-800 אוטובוסים, עד ה-30 לאפריל, פרק הזמן בו שר התחבורה, ישראל כץ, התחייב כי משרד התחבורה יממן כ-70% מעלות התקנת המערכות באוטובוסים שיותקנו בפרק זמן זה.

המערכת מבית מובילאי, המותקנת בצי האוטובוסים של אגד, הותאמה במיוחד למבנה האוטובוס, מתריעה מפני חריגה מהמהירות המותרת על ידי זיהוי תמרורי הדרך ומתריעה מפני חציית נתיבים לא מבוקרת, מפני כלי רכב קרבים, הולכי רגל ורוכבי אופניים. בנוסף לצג ויזואלי המונח ממול הנהג וקול התרעה המתריע לנהג האוטובוס מפני הסכנות, המערכת תתריע לנהג על סטייה מנתיבי התחבורה על ידי הרעדת ההגה.  

אבי פרידמן, יו"ר אגד, הנחה לאחרונה על האצת התהליך להצטיידות במערכות מובילאי, בנוסף לפעולות הנוספות במאבק לתאונות בדרכים, עליהן הצהיר פרדימן לאחר התאונה שאירעה לפני כחודשיים בכביש ירושלים-ת"א.

לדברי אבי פרידמן, "אגד, כארגון התחבורה הציבורית הגדול בישראל, מחוייב לעשות כל צעד שיש כדי להגביר את בטיחות הנוסעים, מתוך אחריות נהגי אגד להביא את הנוסעים בביטחה ליעדם. אנו פועלים בנושא זה בתיאום עם משרד התחבורה ועל פי התקנות החדשות".

בנוסף נודע, כי לאחרונה החלה אגד בהתקנת מערכות ייחודיות לכיבוי אש, של חברת "להבות",  בתא מנועי האוטובוסים, זאת במטרה להתמודד עם מקרים של שריפה הנובעת מהתחממות המנוע, בעיקר בתנאי נסיעה קשים ובחודשי הקיץ. התקנת המערכת החדשה תהווה מרכיב נוסף בהגברת הבטיחות בנסיעה והגנה על הנוסעים במקרה של שריפה במנוע. עד היום הותקנו כ- 30 מערכות כאלה ובחודשים הקרובים יותקנו מאות מערכות נוספות.