מימין: רננה מאיר, נתן מאיר ודני דנון
מימין: רננה מאיר, נתן מאיר ודני דנוןצילום: דוברות

שגריר ישראל באו"ם דני דנון וארגון "משפחה אחת" אירחו היום (ב') את נתן ורננה מאיר, בעלה ובתה של דפנה מאיר הי"ד בישיבה מיוחדת של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא ישראל.

השגריר דנון אמר בפתח נאומו, "ההסתה המתמשכת והאדרת הטרור ברשות הפלסטינית, אחראית ישירות לרצח של ישראלים חפים מפשע".

דנון מתח ביקורת קשה על מועצת הביטחון שלמרות גל הטרור בישראל שנמשך כבר שבעה חודשים, המועצה טרם השמיעה את קולה.

"מאחר והמועצה לא שואלת את השאלות הקשות, אני אשאל", אמר דנון ופנה לנציג הפלסטיני, ריאד מנצור: "האם תהיה מוכן לגנות ברגע זה טרור נגד ישראלים חפים מפשע?", שאל השגריר דנון אשר לאור סירובו של הנציג הפלסטיני, פנה אליו בשנית, "תתבייש! במקום לגנות את הטרור אתה מעודד אותו".

בדבריו הציג דנון למועצה את סיפורה של דפנה מאיר הי"ד שנרצחה בפתח ביתה בישוב עתניאל על ידי מחבל פלסטיני בן 15, מול עיני שלושת ילדיה. דפנה נאבקה במחבל ובכך הצילה את חייהם. המחבל שרצח את דפנה הודה בחקירתו שהוא הושפע מהסתה נגד יהודים בטלוויזיה הפלסטינית וברשתות החברתיות.

"היום נתן ורננה מאיר יושבים כאן מאחוריי, במועצה", אמר השגריר דנון והוסיף "תרבות השנאה ושטיפת המוח הפלסטינית אחראית לרצח של יותר מדי ישראלים, ואשמה ישירות ברצח של דפנה מאיר ז"ל''.

נתן ורננה מאיר אמרו בפתח הדיון, "קשה להביע במילים את הכאב העצום, את הקושי, את הגעגוע. קשה להביע כמה ה׳חוסר׳ קורע את הלב והנשמה. בלב כואב ומדמם אנו באים לבקש את הבנת הקהילה הבינלאומית. אנו שומעים קולות שאומרים שזה בא מתסכול, שצריך הפרדה וגינוי ואנו שואלים האם יש תסכול גדול משלנו?".

צפו: נתן מאיר ובתו מול התקשורת באו"ם