תיעוד העימות באו"ם

שגריר ישראל באו"ם דני דנון זועם על התנהגות השגריר הפלסטיני ריאד מנסור שסירב לגנות את הטרור הערבי במהלך דיון במועצת הביטחון של האו''ם.

"הדיון היה חריג בעוצמת הויכוח בו", מספר דנון בשיחה מניו-יורק עם ערוץ 7. "אני דרשתי ממנו לבוא ולומר שהוא מגנה את הטרור והוא לא אמר את זה. הוא צעק, התלהם וקילל – אבל הוא לא הסכים לגנות את הפיגוע שהיה ביום בירושלים".

אתה מופתע? הרי מועצת הביטחון היא גוף שבו גינוי פיגועים בישראל אינו מקובל.

"זה נכון. המועצה מגנה אירועי טרור במקומות אחרים ואנחנו לא מוכנים לקבל מצב שבו לא מתייחסים לאירועי טרור כנגד יהודים בישראל באופן דומה. זה מצב מקומם שלא יכול להימשך".

למה לדעתך האו"ם פועל בצורה זו מול ישראל?

"יש ניסיון לרצות את כל הצדדים לכן אנחנו רואים את האטימות והמוסר הכפול - אבל אנחנו חייבים להמשיך ולהיאבק על האמת שלנו. אני חושב שעצם העובדה שהבאנו היום את נתן ורננה מאיר למועצה – זה הוכיח שאי אפשר להתכחש למה שקורה בצד הפלסטיני. העובדה שהרוצח סיפר שהושפע מהטלוויזיה הפלסטינית – הבהירה שההסתה שם גם הורגת. היה מאוד מרגש לשמוע אותם ולראות את התעצומות שלהם".

בימים אלה מדובר על הצעה פלסטינית לגינוי ישראל שמתכננת הרשות להעלות במועצה באמצעות מדינות ערביות אחרות. מה ידוע לך על כך?

"אנחנו מודעים לכך וגם השגריר הפלסטיני הבהיר שיש הצעה כזו על הפרק. זו לא הצעה יחידה כי יש גם יוזמות מדיניות גם מצד ניו זילנד וגם מצד צרפת – ואנחנו מנהלים מערכה ופועלים בדרכים שונות מול כל היוזמות הללו".

צפו: נתן מאיר ובתו מול התקשורת באו"ם