ג'ון קרי
ג'ון קריצילום: רויטרס

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי מצהיר כי ממשל אובמה מתכוון לנצל את הזמן שנותר לו עד לבחירות לנשיאות – כדי לחדש את תהליך השלום.

"אתם מחוייבים לדיפלומטיה – ולכן מעולם לא התלבטתם בין תמיכה בישראל יהודית ודמוקרטית, לבין תמיכה בהקמת מדינה פלסטינית עצמאית. חרף העובדה שלא התקדמנו בשנים האחרונות – בתשעת החודשים הקרובים אנחנו לא נפסיק לעבוד ולעמול כדי למצוא את הדרך להביא להתקדמות", הצהיר קרי בועידת שדולת השמאל היהודית בארה"ב – ג'יי סטריט.

קרי גינה את הפיגוע בירושלים ואמר, "נזכרנו בדחיפות של השלום כשראינו את הדיווחים על הפיצוץ שאירע באוטובוס בירושלים – ומחשבותינו הערב נתונות לפצועים ולבני משפחותיהם. אנחנו מגנים את הפיגועים הללו, שנועדו לזרוע פחד – אבל ההיסטוריה הוכיחה שאף אחד לא יצליח להפחיד את העם בישראל".

"הפיגוע בירושלים מוכיח את הצורך בשלום. אי אפשר להמשיך ולשלוט על הצד השני. כל פיתרון אחר מלבד השלום ותוכנית שתי המדינות יהיה לא יהודי ולא דמוקרטי", טען מזכיר המדינה.

הוא שיבח את התמיכה של ג'יי סטריט בהסכם עם איראן בניגוד לעמדתה הרשמית של ישראל ואמר, "למרות כל הקשיים - וכולנו יודעים כמה קשה היה לכם, הבעתם דעה נחרצת וקולנית בעד העיסקה. ייתכן שהפוליטיקה מאוד מסובכת, אבל עם כל הסערה של הקיץ האחרון אי אפשר להתכחש לעובדות – ההסכם הוא הדרך הטובה ביותר למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני".