אקוניס בסיור, היום
אקוניס בסיור, היוםצילום: מועצת יש"ע

השר אופיר אקוניס (ליכוד) סייר היום (שלישי) בבקעת הירדן ומעלה אפרים עם ראשי מועצת יש"ע וראשי רשויות מיו"ש וקיים עמם ישיבת עבודה.

הסיור החל באתר גלגל המקראית, שם קיבל השר הסבר על האתר והתיירת במקום ולאחר מכן, התקיימה במקום ישיבת עבודה עם ראשי מועצת יש"ע בה השתתפו דוד אלחייני ראש מועצת בקעת הירדן, שי אלון ראש מועצת בית אל, אריה כהן ראש מועצת מגילות ים המלח, אסף מינצר ראש מועצת אלקנה, יגאל דילמוני סמנכ"ל מועצת יש"ע ונציגי משרד המדע.

הישיבה עסקה בעניינים הקשורים למשרד והשר הבטיח להכפיל את תקציבי המו"פים ביהודה, שומרון והגולן וכן קיום שורה של פרויקטים טכנולוגיים-מדעיים בהתיישבות.

שר המדע ביקר גם במו"פ החקלאי בבקעה, שם צפה בפיתוחים חדשניים ובטכנולוגיות חדישות בתחום החקלאות שעוזרות לחקלאי הבקעה בייעול העבודה החקלאית וייצור תוצרת חקלאית מיטבית.

משם המשיך השר למעלה אפרים לביקור בכפר הסטודנטים של עמותת קדמה שם נפגש עם שלמה ללוש ראש המועצה, עם תיראל כהן יו"ר קדמה וכ-20 סטודנטים. הסטודנטים סיפרו על העשייה החברתית התיישבותית שלהם וביקשו מהשר סיוע בפרויקטים מדעיים.

השר אקוניס התרשם מהביקור והתייחס בדבריו גם לנושאים המדיניים: "אני שמח להיות עם ראשי הרשויות של מועצת יש"ע בסיור נוסף בבקעת הירדן. בפגישה מקצועית הבטחתי שהמועצות והישובים ביהודה ושומרון יקבלו את כל מה שמקבלות כל הרשויות וכל הישובים בכל מקום אחר במדינה".

בעניין המדיני אמר השר אקוניס, "אנחנו כאן בבקעת הירדן ואנחנו נשארים כאן. אנחנו נשארים בשומרון, ביהודה, בגולן ואנחנו נשארים בכל המקומות. ישנם גורמים בארץ או בקהיליה הבינלאומית שיכולים לומר שחבל ארץ כזה או אחר איננו חלק מישראל. אבל הכל זה ארץ ישראל וישאר תמיד בידינו".

"אנחנו כאן בגלגל מטעמים היסטוריים ואנחנו כאן גם מטעמים בטחוניים, משום שיהודה ושומרון ובקעת הירדן הם חומת המגן של מדינת ישראל ועם ישראל. נמשיך לבנות וליישב את הבקעה".

בסיום הסיור העניקו סמנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני וראשי הרשויות שי לשר אקוניס, מפת תבליט תלת מימדית של ארץ ישראל.