אלאור ואביו בדיון
אלאור ואביו בדיוןצילום: פלאש 90

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ דוד ביטן, החל במבצע החתמה של מאות אלפי אזרחים על עצומה שתופנה לנשיא ראובן ריבלין בקריאה להעניק חנינה לחייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת המחבל בחברון.

ההחתמה תיעשה באמצעות הפייסבוק ובדוכנים שיוצבו בצמתים וברחובות מרכזיים ברחבי הארץ.

בראיון לערוץ 7, אומר ח"כ ביטן שצריך לתת גיבוי מלא לחיילי צה"ל, "אחרי שנקבע כי הוא יואשם בהריגה ויהיה הליך משפטי, אנחנו רוצים לפנות לנשיא בעצומה שנחתים עליה את תושבי ואזרחי המדינה לחון את החייל. יש עוד ערכים עליהם אנחנו צריכים להגן, לא רק שיהיה הליך הוגן, אלא גם לתת חיפוי לחיילים צעירים שנשלחים למשימות בעיתיות, אנחנו צריכים להגן עליהם גם במקרה של טעות".

לדבריו, הנשיא חייב להתחשב בסיטואציה הקשה עמה מתמודדים חיילינו, "יש כאן הליך של טרור מתגלגל ובנסיבות כאלה יש לפעמים טעויות. גם בית הדין אמר, שאין כאן משהו חד משמעי. צריכים לתת לו חנינה כמו שנתנו לראשי השב"כ בקו 300, ושם היו נסיבות יותר מחמירות.

אם נתנו לראשי השב"כ חנינה בפרשה יותר חמורה על אחת כמה וכמה שצריכים לתת חנינה לחייל פשוט. נחתים מאות אלפי אזרחים על העצומה, העם רוצה אותו בבית. זה חשוב למדינת ישראל ולא פוגע בצה"ל, לא ברמטכ"ל ולא באף אחד. אנחנו תומכים בצה"ל ולא צריכים לרפות את ידי החייל כדי להוכיח שיש לנו צבא מוסרי".