קלמן ליבסקינד
קלמן ליבסקינדצילום: אפרת צחור

העיתונאי קלמן ליבסקינד פתח הבוקר (רביעי) את תכניתו ברדיו גלי ישראל הבוקר בביקורת קשה נגד הציבור הדתי לאומי שלדבריו לא הגיע בהמוניו לעצרת התמיכה בחייל משום שהוא מתנשא על אנשי הפריפריה והמזרחיים.

"עזבו את מה שראיתם בטלוויזיה. זו הייתה עצרת מרשימה. אני לא יודע להגיד כמה אנשים נכחו אבל אני כן יודע להגיד מי היו בה ויותר מזה - מי לא היו" אמר ליבסקינד. "היו בה אנשי רמלה ולוד, אנשי פריפריה. לא היו שם אנשי הציונות הדתית, לא היו בה מתנחלים.

''האמת, לא הופתעתי. ידעתי. ידעתי שאלאור אזריה מרמלה (החייל היורה) לא יזיז כמעט אף דתי לאומי מהכורסה. לציונות הדתית לא היה אף פעם כלום עם החבר'ה האלה". 

​ליבסקינד הרחיב על הציבור הדתי לאומי שהוא עצמו משתייך אליו, "יש לנו סמלים ומודלים שלאורם אנחנו מחנכים בבני עקיבא והם​ תמיד, כמעט תמיד משלנו. מההתנחלות, מהמכינה, מהישיבות התיכוניות המפוארות, יפי הבלורית והתואר.

האב למפגינים: עם ישראל חי

''אבל אף אחד, אף פעם, לא העביר פעולה על החיילים שלהם מקריית גת או באר שבע שנפלו לידם. מאז ומתמיד לא ראינו ממטר את אלאור אזריה האלה מרמלה שסחבו איתנו את האלונקה". 

לטענת ליבסקינד, "הגיע הזמן להגיד את האמת ולהפסיק לבלף את עצמנו, אמת שבלטה כל כך אתמול בכיכר והיא שבין קדומים ורמלה אין כלום. עשו לי טובה אל תגידו לי שלא באתם לעצרת כי זה סיפור מורכב ורק בגלל שאתם ממלכתיים. עצמו עיניים ודמיינו איך היה נראה אותו סיפור בדיוק רק שבמקום אלאור מרמלה היה מככב יהודה מבית אל או צביקה מישיבת ההסדר באלון מורה.

''איזו התגייסות היינו רואים אז. מועצת יש''ע היתה מארגנת 200 אוטובוסים. מחסום חיזמא היה נסתם אתמול בחמש אחרי הצהריים מעומס התנועה הנעה תל אביבה. חברי הכנסת של 'הבית היהודי' היו מתייצבים בככר שעה לפני ההפגנה, בשלשות. רוצים את זה בשורה אחת קצרה? הציונות הדתית שוב הוכיחה אתמול שמה שמעניין אותה זה בעיקר הציונות הדתית".