ארכיון
ארכיוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

שופטי בג"ץ דחו היום (רביעי) את העתירה שביקשה למנוע מארגון "נשות הכותל" לקיים טקס "ברכת כוהנות" ברחבת הכותל המערבי בחול המועד פסח.

הנימוק העיקרי לדחיית העתירה הוא העובדה שהעתירה הוגשה מאוחר מדי.

עמותת 'בצדק' שהגישה את העתירה אמרה בתגובה, "אנו מצרים על כך שביהמ"ש במקום למנוע קיום טקס שהוא המצאה מוחלטת שמטרתו היחידה לעורר פרובוקציה השמה ללעג את המסורת היהודית ואת קדושת הכותל, נתלה בתואנה טכנית של 'הדקה ה-90'. לשיטת ביהמ"ש, גם ממצרים בני ישראל לא היו יוצאים מאחר וזה נעשה בחיפזון".

עמותת "בצדק" והרב יצחק כהן, תושב העיר העתיקה בירושלים הגישו את העתירה נגד משטרת ישראל, שר הדתות דוד אזולאי, הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל והמקומות הקדושים, בדרישה שיפעלו למניעת קיום האירוע בכותל.

העותרים טענו כי הפעילות המתוכננת של נשות הכותל מנוגדת לחוק השמירה על המקומות הקדושים ובניגוד לתקנות השמירה על המקומות הקדושים וכי קיומה  "נוגד את 'מנהג המקום' לכל הדעות והוא יפגע קשה ברגשות המתפללים, ועל אחת כמה וכמה שהוא מנוגד להלכה היהודית".

עוד טענו העותרים כי מתכונת הטקס כלל לא ידועה, אין בנמצא מנהג של ''ברכת כוהנות'' וכי ביהדות כלל לא קיים תפקיד של ''כוהנת''.

עוד נטען בעתירה כי ההמחשה הטובה ביותר עד כמה מדובר בטקס נלעג, מופרך ותלוש מהיהדות וממנהגיה נמצאת בפרסומי המארגנות בשפה האנגלית – ורק בה בלבד, בהם נכתב כי האירוע הוא לכבודו של שחקן יהודי אמריקני שנפטר זה מכבר.