מוזס וליצמן
מוזס וליצמןצילום: פלאש 90

בן גוריון או לפיד? במסגרת ראיון שיפורסם מחר (חמישי) בביטאון 'המחנה החרדי' של חסידות בעלז ובו השתתפו חברי הכנסת של אגודת ישראל - הפלג החסידי ביהדות התורה, הועלתה סוגיית ההתייחסות של הנציגות החרדית בכנסת ליאיר לפיד.

בעוד שר הבריאות יעקב ליצמן נוהג שלא לדבר עמו באופן עקרוני, ח"כ מוזס מנהל עמו מערכת יחסים ידידותית.

לטענת מוזס, גם את בן גוריון החרדים תיעבו לאחר שהתנכל אליהם. "אני מכיר קצת היסטוריה. בן גוריון היה בשעתו לא פחות עוין לציבור החרדי והיו מדברים איתו. בעל ה'אמרי חיים' הורה לצאת ולהפגין נגדו בכל מקום שכן הוא אויב העם. בשביל לא לדבר אפשר להיות חלק 'מהעדה החרדית' וסאטמר ולא להיכנס לכנסת.

"אם אני בא לשם, אני יכול לדבר איתו ולנסות להשפיע עליו. מי יודע, יש לו 21 מנדטים בסקרים, אולי הוא יהיה שר האוצר הבא אנחנו מדברים עם כל אחד ומנסים להשפיע בכל הדרכים", אמר מוזס.

מנגד טען ליצמן כי לפיד גרוע יותר וכי דעת גדולי ישראל שלא לדבר איתו. "בשביל זה יש לנו מועצת גדולי התורה והיא תחליט מה כן ומה לא. אבל אי אפשר להישאר איתו חברים. זה לא בן גוריון, אפילו לא דוגמה לבן גוריון. הוא גרוע ממר"צ, ואף גרוע מאביו שרק דיבר, הוא גם עשה. קם בן אדם בבקר מקים מפלגה שמושתתת רק על שנאת דת ונגד התורה והחרדים. רק זה.

לטענת ליצמן, "לפיד שם את הרבנים שלנו, את הישיבות שלנו ואת היהדות החרדית כולה ללעג ולקלס, הוא השפיל אותנו במשך שנתיים, גזר גזירות גם ברוחניות גם בגשמיות נגדינו. לא השאיר במדינה חוק אחד שלא פגע בנו".

ליצמן הוסיף כי "לא מתקבל על הדעת לבוא כעת לטפוח לו על השכם, לחייך אליו ולומר שאנחנו חברים, רק כי הוא בדק והבין שלהילחם בחרדים זה לא פופולארי. אנחנו לא פועלים לפי התכניות שלו. יש כאן מסר לכל מי שלוחם נגד הדת, שאין לנו שיח איתו, לא נכשיר אותו".

בהמשך טען כי דעת מועצת גדולי התורה היא שלא לנהל איתו שיג ושיח, דבר שמוזס הכחיש.